Правителството спря концесията на Летище Пловдив. Не отговаряла на нов закон

Правителството спря концесията на Летище Пловдив. Не отговаряла на нов закон

Концесията за летище Пловдив се връща на изходна точка след като кабинетът одобри днес предложението на министъра на транспорта Росен Желязков тя да бъде прекратена. Той внесе проекта за спиране на процедурата миналата седмица с мотива, че трябва да бъде стартирана наново, по новите европейски правила.

През 2016 г. министерският съвет е определил след за концесионер консорциума между "Хайнан" и "Пловдив Еърпорт Инвест". Това е бил класираният на първо място участник, който обаче впоследствие е информирал за невъзможността да сключи концесионен договор.

Инициаторът за спирането на концесията в лицето на транспортното министерство посочва сега, че процедурата трябва да бъде съобразена и проведена в съответствие с новия Закон за концесиите, с "който се въвеждат разпоредбите на Директива 2014/23/ЕС на Европейския парламент и на Съвета от 26 февруари 2014 година за възлагане на договори за концесии. А настоящата процедура за възлагане на концесия на Летище Пловдив е открита и проведена по правилата на вече отменения Закон за концесиите, поясняват от министерството на транспорта.

От МС обясняват по повод днешното решение, че има съществена разлика в офертите на участниците, класирани на първо и второ място, според основните критерии, както следва:

  • размер на инвестициите;
  • класиран на първо място участник - Обединение (Консорциум) между Хайнан и Пловдив Еърпорт Инвест, за срока на концесията - инвестиции в размер на 79 083 000 евро (седемдесет и девет милиона, осемдесет и три хиляди евро) без ДДС;
  • класиран на второ място участник - Консорциум Летище Пловдив, за срока на концесията - инвестиции в размер 65 513 475 евро (шестдесет и пет милиона петстотин и тринадесет хиляди четиристотин седемдесет и пет евро) без ДДС;
  • размер на концесионното плащане:
  • класиран на първо място участник - Обединение (Консорциум) между Хайнан и Пловдив Еърпорт Инвест: фиксирана част на годишните концесионни плащания - 600 000 (шестстотин хиляди) лева, без ДДС
  • класиран на второ място участник: Консорциум Летище Пловдив: фиксирана част на годишните концесионни плащания - 120 000 (сто и двадесет хиляди) лева, без ДДС,

Икономически и правно оправдано е процедурата за предоставяне на концесия на Летище Пловдив да бъде проведена при условията и по реда на новия Закон за концесиите, казват в заключение от МС.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Милиардерът Уорън Бъфет написа писмо със съвет към всички родители, „независимо от тяхното богатство“
Бизнес перспективи: Митата на Тръмп заплашат бъдещето на „европейския Детройт“
Защо имейл маркетингът остава мощен инструмент в дигиталната ера
Фандъкова: Подозираме, че се подготвя коалиция между ПП-ДБ, "Възраждане", ИТН, БСП и МЕЧ
На днешната дата, 27 ноември. Рождениците днес
Цитат на деня
„Пазар и регулации“: Дигитализацията е ключова за развитието на енергийната инфраструктура
Премиум лайфстайл услуги: Новият символ на лукса