Винаги е по-лесно да похвалиш

Винаги е по-лесно да похвалиш

Работата ви като лидер е да се грижите за вашите служители - както за тези, които се справят перфектно с работата, така и за онези, които изпитват някакви затруднения и имат нужда от помощ. Много лидери (да не кажа мнозинството) обаче отделят повече време на хората, които постигат отлични резултати в това, което правят. Винаги е по-лесно да подкрепиш и похвалиш талантливия си колега, отколкото да се захванеш с разрешаването на проблемите на някой, който е изпаднал в безизходица. Ако обаче искате да бъдете ефективен лидер, не трябва да пренебрегвате служителите, които имат нужда от помощ. Ето какво може да направите, за да им помогнете:

Идентифицирайте източника проблема

Преди да съставите какъвто и да е било план за подкрепа, трябва да разберете откъде произтича проблемът. Когато познавате източника на проблема, вие разбирате по-добре пред какво е изправен вашия служител и какво трябва да бъде направено, за да бъде разрешен този проблем.

Поддържайте ясна и точна комуникация

Не е лесно да кажете на някой, че работата му не отговаря на стандартите на компанията. За това е важно да пречупите негативните отзиви през призмата на вашето лидерство – вие сте отговорен както за успехите, така и за провалите на вашите служители. Дайте конструктивни критики и помогнете на служителя си да подобри представянето си.

Фокусирайте се върху фактите

Хората често приемат лично критиките и негативните отзиви, което ги кара да действат нерационално и отбранително. За да избегнете подобни реакции, дайте конкретни примери за случаи, в които служителят не е отговорил на възложените му очаквания. Обяснете как тези негови действия и резултати се отразяват не само върху личните му перспективи в работата, но и на екипа и компанията като цяло.

Работете заедно по намирането на решение

Целта не е да решите еднолично проблема на вашия служител и да му кажете: „Ето какво трябва да направиш“. Идеята е да работите заедно с него по намирането на най-добрия начин за преодоляване на трудностите, пред които е изправен. Дайте му шанс да поеме отговорност за ситуацията, в която се е озовал, като същевременно с това го подкрепите със съвети и насоки.

Обяснете какво точно очаквате от него

Уверете се, че служителят ви знае какво искате и очаквате от него в бъдеще. За целта може да е необходимо да съставите план за работно представяне, резултатите от които са решаващи за това дали служителят ще запази мястото си в компанията.

Хвалете служителите за положените усилия

Хората отговарят позитивно на насърчаването и наградите. Важно е да оценявате усилията, които служителите ви влагат за преодоляването на трудностите и връщането на нещата в праивлната посока. Ако служителят, който доскоро е изпитвал големи трудности в работата, е подобрил значително представянето си, не позволявайте това да остане незабелязано.

.................

Лоли Даскал, президент и изпълнителен директор на консултантската фирма Lead From Within, в своя блог.

Редактор: Георги Георгиев.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ