Задръстванията по „Хемус” и „Тракия” няма да спрат скоро. Ремонтират 17 виадукта
Задръстванията на магистралите „Хемус” и „Тракия” няма да спрат скоро. През тази и следващата година 17 виадукта ще продължат да са в ремонт.
В средата на ноември приключи ремонтът на фугите на мостовото съоръжение при 9-ти км на АМ „Хемус“, в района на с. Яна. Това съобщи министърът на регионалното развитие и благоустройството Петя Аврамова
В заключителен етап са възстановителните дейности по долното строене на 6 виадукта на АМ „Хемус“ - при 33-ти км (съоръжението при тунел „Витиня“ в посока София), при 36-ти километър (виадукт „Коренишки дол“), на три по-малки виадукта при 37-ми км и при 51-ви км (виадукт „Разлив“). Предвижда се строителните дейности на тях да завършат до средата на декември. През следващата година ще продължи ремонтът на съоръжението при 19-ти км (виадукт „Потоп“).
На АМ „Хемус“ на територията на област Шумен бяха обновени две съоръжения - жп надлез при 364-ти км и надлез над пътя Каспичан - Енево.
На „Тракия“ се ремонтират 7 виадукта - при 13-ти км, при 15-ти км, при 17-ти и 18-ти километър (в района на село Крушовица), 20-ти км, 37-ми и 38-ми км (в района на Ихтиман). Работата на съоръженията при 37-ми 38-ми километър завършва до края на годината, а на останалите ще продължи и през следващата. Приключи обновяването и на моста над река Елшишка при 89-ти км. Ремонтирани бяха също пътен възел „Мухово“ при 46-ти км и надлезът при 112-ти км край Цалапица.
Мостовите съоръжения по автомагистралите „Тракия“ и „Хемус“ се обновяват въз основа на график след като са обследвани и приоритизирани в реда, по който трябва да бъдат ремонтирани, в зависимост от състоянието им. Строителните дейности по съоръженията ще продължат поне още година и половина. Те са наложителни и не търпят отлагане, защото гарантират сигурността и безопасността ни като шофьори и пътници.
Тази година със средства от бюджета на АПИ се ремонтира и виадукт „Звездица“ при 2-ри километър на АМ „Черно море“, в района на Варна. Инвестицията е за близо 3 млн. лв. Съоръжението, което е над река „Звездишка“, е с дължина 400 метра. Очаква се при добро време строителните дейности да завършат до края на годината.
През 2019-а ще продължи ремонтът на тръбата за София на тунел „Витиня“, който има конструктивни дефекти, проявени при експлоатацията му. Другият рисков момент в този участък е анкерната стена над стария път. Това ще бъде най-затрудненият участък за движение догодина, но трябва да се грижим за безопасността, каза инж. Глосов. Тунелът ще бъде приведен във вида, в който е тръбата в посока Варна – абсолютно съвременна, отговаряща на европейските изисквания. През следващата седмица конструкторите ще вземат решение дали е възможно временно да се пусне движението през тунела до началото на ремонтните дейности.
Предстои рехабилитация и на тръбата за София на тунел „Ечемишка“, но тя е в по-добро състояние. Затова там ремонтът ще бъде по-лек. Ще бъдат монтирани системи за оповестяване, вентилация, пожарогасене.
„Правим всичко възможно, за да осигурим безопасността на съоръженията, въпреки, че ни упрекваха, че не правим нищо по тях. Виждате – работи се усилено“, каза председателят на УС на АПИ.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.