Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Vienna Insurance Group отчете по-силна година
Водещата австрийска застрахователна компания Vienna Insurance Group (VIG), която е собственик на българските дружества "Булстрад Виена Иншурънс Груп" и "Булстрад Живот Виена Иншурънс Груп", отчете по-силна финансова година.
През 2017 приходите от застрахователните премии на компанията са се покачили с 3,7% до около 9,4 млрд. евро, стана ясно на пресконференция в централата на групата във Виена, където бяха изнесени резултатите.
Печалбата преди облагане с данъци на VIG е нараснала с 8,8% до около 443 млн. евро, посочи главният изпълнителен директор и председател на борда на директорите проф. Елизабет Щадлер.
Комбинираният коефициент (combined ratio) - специален измерител на годишния успех на застрахователния бизнес, който се изчислява чрез събиране на понесените загуби и разходи и разделянето им на спечелените приходи от премии, е категорично подобрен на 96,7%. (За сравнение, през 2016 г. той бе 97,3%.)
"Въз основа на добрите резултати, управителният съвет предложи на органите в Австрия увеличаване на дивидентите за акционерите за финансовата 2017 г. с 12,5%, от 80 на 90 цента на акция", посочи проф. Щадлер.
Концернът Vienna Insurance Group е публичен. Той се търгува с най-висок рейтинг според индекса ATX на Виенската фондова борса. Акциите се котират също и на Пражката борса. Всички негови сектори, с изключение на еднократните премии в животозастраховането, отбелязват растеж.
В България за последната година има 9,8% ръст на приходите от премиите, до 150,1 млн. евро, и 28,5% ръст на печалбите, до 6,9 млн. евро.
Общо за 2017 г. 55,1% от премиите на концерна са били реализирани в Централна и Източна Европа, което оформя региона като много атрактивен за групата. Компанията вижда в него потенциал за растеж и смята да остане и да се развива, включително и в България, допълни проф. Щадлер. В страната ни "Булстрад" е No.1 на застрахователния пазар извън животозастраховането.
"Доволни сме от нашите български компании. Смятам, че имаме наистина много високо мотивирани и ангажирани експерти в нашите компании в България, които са свършили страхотна работа", коментира Щадлер.
В предстоящата година Vienna Insurance Group планира продължаващи усилия за дигитализация на услугите й. Целта е да достига в бъдеще максимална част от поколението Y - тя е изчислила, че през 2024 г. то ще състави 50% от нейните клиенти.
През 2017 г. концернът експериментира успешно в Полша с използването на ботове (роботизирани чат програми) за извършване на четири прости комуникационни операции за клиентите, вместо служителите.
"Ние виждаме два етапа в дигитализацията. Първият е в момента и се занимава с днешния бизнес модел. Усъвършенстваме нашите оферти и услуги с интелигентно прилагане на технологии във всички допирни точки с клиентите. Във втория етап става дума за използването на нови бизнес модели, включващи и нетипични за застрахователната сфера оферти и услуги, като напр. "асистанс" (обслужване - б.р). В тази сфера много успешно инвестираме усилия вече няколко години. Само през 2017 г. от нашите дружества бяха оказани над 200 000 асистанс услуги. През 2017 г. от България беше поет асистанс за Македония, а в Румъния беше основано собствено асистанс дружество, което понастоящем стартира своята дейност“, отбеляза Елизабет Щадлер.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.