Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Големите автомобилни производители отчетоха загубите си
Повечето водещи автомобилни производители завършват втората третина на 2020 година с големи загуби, а малкото, които все още на печалба, отчитат сериозно намаление. Въпреки, че ситуацията на пазара се подобрява, анализаторите прогнозират сериозен спад на продажбите в края на годината. През изминалата седмица част от най-големите автомобилни концерни представиха своя отчет за първата половина на годината, като очаквано резултатите им са доста лоши заради въведените в цял свят карантинни мерки заради пандемията от коронавирус.
Компанията Toyota отчете резултатите само за първото тримесечие, тъй като според нейните разчети то стартира от 1 април, което съответства на второто тримесечие на годината. Чистата печалба на японския производител е намаляла със 74% - до 1,5 млрд. щатски долара, което все пак е по-добре от прогнозата на финансовите експерти. Повечето от тях очакваха, че Toyota ще е на загуба. Като цяло, приходите на японската компания са намалени с 40% и за периода от 1 април до 31 юли те са 43,5 млрд. долара.
На свой ред, Volkswagen отчете второто си тримесечие, през което приходите на компанията са спаднали с 37% - до 41,1 млрд. евро. За този период германският производител отчита загуба от 4,2 млрд. евро срещу приход от 5,1 млрд. през същия период на 2019 годината. Заради лошите резултати, ръководството на компанията намали дивидента по акциите си – от 6,5 евро на 4,5 евро за бройка.
Друг германски производител – BMW, също отчете загуби, като това се случва за първи път от 11 година насам. Те са в размер на 666 млн. евро, след като по същото време преди година баварският производител обяви печалба от 2,2 млрд. евро. Приходите на BMW за периода са намалели с 22,3% - до 20 млрд. евро.
Концернът Fiat Chrysler Automobiles завършва второто тримесечие със загуба от 1,1 млрд. евро, както и с намаляване на приходите с 56% - до 11,7 млрд. При конкурента General Motors загубата е 758 млн. долара (печалба от 2,4 млрд. преди година), а приходите са спаднали с 53% - до 16,8 млрд.. долара.
В най-тежко поколение се оказва алиансът Renault-Nissan-Mitsubishi, чиято загуба е 7,4 млрд. евро, а при приходите са намалели с 34,3% - до 18,4 млрд. евро.
На обратния полюс е групата PSA, в която влизат Peugeot, Citroen и Opel, при която приходите са спаднали с 34,5% - до 21,5 млрд. евро. Производителят обаче все пак отчита печалба от 595 млн. евро, като това е 3 пъти по-малко от същия период на 2019 година. В същото време прогнозите на експертите не са особено обнадеждаващи. Според Европейската асоциация на автомобилните производители, до края на годината в ЕС ще бъдат продадени 9,6 млн. нови автомобили, което е с 25% по-малко в сравнение с 2020 г.
Други предвиждания сочат, че в световен мащаб спадът на продажбите ще бъде около 20% - до 70 млн. автомобила. Агенция S&P Global Ratings очаква догодина да има увеличение с 10%, а пазарът да се завърне на старите си нива едва в края на 2022 година.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.