Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Дигиталната зависимост ще расте, а огромната трансформация предстои
За SAP смисълът от всяка една технология е как тя ще донесе възможно най-голяма стойност в живота ни по възможно най-бързия начин
- Госпожо Тренчева, колко важни са решенията за онлайн маркетинг като SAP Hybris Marketing в контекста на дигиталната трансформация на бизнеса?
- Глобалните данни показват, че около 60% от всички решения за покупка са били свързани с дигитална информация или дигитален канал, който потребителят е използвал за формирането на представата си за продукта или услугата. Още по-интересното е, че всяка следваща година тази дигитална зависимост расте със 115%. Някой би казал, че тези данни касаят само компании, които имат крайни потребители, а тези в B2B сегмента няма да бъдат засегнати. Истината е, че предстои огромна трансформация в междуфирмените взаимоотношения. Настъпилата дигитална революция в обслужването на крайни потребители днес води и до колосални промени в това как бизнесите взаимодействат помежду си всекидневно.
- По какъв начин тези технологии помагат на бизнеса да създаде уникално клиентско изживяване?
- Благодарение на двете основни технологии - AI (изкуствен интелект) и ML (машинно обучение), днес SAP и много други компании създават уникални платформи, за да гарантират персонализацията на клиентското изживяване. Твърди се, че така наречените милениъли ще бъдат последното поколение, за което ефективно са използвани старите маркетингови похвати, насочени към предварително определена и относително голяма таргет група, формирана въз основа на много малко данни. Новите модели ще се опитат да гарантират почти идентично 1:1 изживяване за всеки един от нас, така както пазаруваме в малкото магазинче, където търговецът ни познава много добре. Вече виждаме, че този нов подход води до 10-15% увеличение на продажбите след само 4-месечни пилотни проекти, дори и в България.
- Колко ефективна е платформата SAP Hybris като средство за монетизиране на големи масиви от данни и за постигане на растеж и повишена конкурентоспособност за бизнеса?
- През 2017 г. активно навлезе измерването на дигиталните канали за реализация на покупки. Появи се терминът ROPO Ratio - Research Online, Purchase Offline ("Проучвай онлайн, купувай офлайн"). За да се изчисли ROPO Ratio, са необхoдими множество решения - от ERP, през CRM, POS система, мобилни приложения за разплащане и геолокация, множество аналитични инструменти. Желанието на SAP е да рационализира тази технологична задача и даде нови възможности на клиентите си чрез двете си основни платформи - S/4HANA (новото поколение ERP на SAP) и Hybris. Това означава, че благодарение на платформата SAP Hybris днес всеки бизнес може да остойности всяка цифрова кампания, да проследи пътя на клиента си и да разбере къде да инвестира, за да постига изключителна ефективност на маркетинг бюджетите си, при това в реално време.
- Какво е бъдещето на този вид технологични решения в маркетинга и каква ще е ролята на SAP?
- В последния доклад MarketSpace на IDC за новите нужди на компаниите се отбеляза нарастващото търсене на AI & ML технологиите в областта на маркетинга. SAP Hybris Marketing Cloud е определен от IDC като ключов играч във всички категории. Ключът към успеха ни и в България, и в региона е в бързото създаване на цялостни готови клиентски решения, гарантирана UI/UX интеграция, пилотни проекти, достъпна ценова политика, задълбочено обучение на служителите, партньорите и клиентите, безупречна клиентска поддръжка на системите и много други. За SAP смисълът от всяка една технология е как тя ще донесе възможно най-голяма стойност в живота ни по възможно най-бързия начин. Това е в основата и на партньорството ни с компании като Publicis.
Начо Стригулев, Венцислав Савов, интервюто е публикувано в сп. "Мениджър"
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.