Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Човешка грешка причинила хаоса в British Airways
Холдингът IAG, който управлява British Airways, потвърди, че причината за срива на компютърната система на авиокомпанията миналата седмица е човешка грешка.
Няколко дни хиляди пътници бяха блокирани на двете лондонски летища заради блокиране на системата.
Компанията собственик заяви, че сривът е станал по вина на инженер, който изключил постоянното електрозахранване на едно от основните хранилища на данни, а след това го включил неправилно. Това нарушило работата на системата и възстановяването й отнемало време.
"Напълно разбирам, че погрешка можеш да изключиш захранването. Съвършено неясно ми е как можеш да сбъркаш при повторното включване на захранването“, коментира шефът на IAG Уили Уолш на международна конференция в Мексико на работещите в гражданската авиация.
Компанията ще направи вътрешно разследване, за „да си вземе урок“ от грешката, отбеляза Уолш.
Информацията, че човешка грешка е причинила хаоса на лондонските летища, се появи преди няколко дни. Медиите се позоваха на имейл, попаднал в ръцете на журналисти.
Според писмото гафът довел до пълно изключване на системата от енергийната мрежа, в това число и на резервните електрогенератори и акумулаторните батерии. След няколко минути компютърната система била отново включена, но в нарушение на процедурата, което довело до физическа повреда на системите и усложнило значително проблема.
На 27 май British Airways отмени всички полети от „Хийтроу“ и „Гетуик“ заради срива на компютърната система. Проблемите продължиха почти три дни.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.