4 погрешни мита за бизнеса

4 погрешни мита за бизнеса

По време на работата си постоянно се сблъскваме с разбирания и вкоренени нагласи относно това, което вършим. Някои от тях са верни и са се доказали с течение на времето. Други обаче са дълбоко залегнали в корпоративната култура съвсем незаслужено. Вижте кои са те!

Мит # 1: Мултитаскингът е задължителен в свят на постоянни, нови изисквания

Този мит се основава на схващането, че повечето човешки същества могат да се справят с повече от две задачи едновревенно. В бизнеса обаче това може да е грешна стратегия. Множество изследвания потвърждават факта, че хората са най-продуктивни, когато съсредочават вниманието си върху една задача. Така обикновено идват най-добрите резултати.

Мит # 2: Стресът в умерени дози помага да се представяме по-добре

Тревожността пречи на нашето изпълнение. Тя ни разконцентрира. Колкото по-тревожни се чувстваме, толкова по-зле работи въображението ни. Мислим неясно и ставаме импулсивни. Освен това тревожността е източник на отрицателни емоции, които ни пречат да изпитваме мотивиращ прилив на енергия. Колкото повече положителна енергия имаме, толкова по-добре се справяме с работата си.

Мит # 3: Творчеството се наследява генетично и е невъзможно да се научи

В една глобална икономика, характеризираща се с безпрецедентна конкурентоспособност и постоянна промяна, почти всеки главен изпълнителен директор изпитва глад за идеи и начини, по които да си осигури повече иновации. За съжаление, повечето главни изпълнителни директори не мислят за себе си като за творчески натури и също споделят масовото схващане, че творчеството е най-често вродена или магическа способност. То обаче се развива.

Мит # 4: Най-добрият начин да получите повече работа е да работите по-дълго време

Нито един мит е по-разрушителен за работодателите и за служителите от този. Причината е, че ние не сме проектирани да работим като компютри - при високи скорости, непрекъснато, за дълги периоди от време. Вместо това, човешките същества са предназначени да работят с прекъсвания и почивки, в които да се презареждат с енергия. Велики изпълнители и лидери признават, че не броят часовете на работа на служителите си, а техните резултати и енергията, с която работят.

Тони Шварц за Haravrd Business Review

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ