Извършва ли Facebook спорни психологически експерименти?
Нови разкрития за психологически експерименти, на които Facebook подлага потребителите си, отново предизвикаха недоволството на експерти.
Разследване на технологичното издание "Дъ Информейшън" разкрива, че разработчиците на социалната мрежа умишлено са прекъсвали достъпа до приложението за мобилните устройства с Android за дълги периоди от време.
Целта е да се установи в какъв момент потребителите ще се откажат да влизат във Facebook. Този момент обаче изобщо не се появява като хората използвали уеб версията и в нито един момент не са спрели да се връщат, обобщават от изданието, като цитират свой източник в компанията, разказва БГНЕС.
Това от своя страна е поредното доказателство, че Facebook вече е неотменима част от ежедневието.
Целта е да се установи ефекта върху потребителите от евентуален конфликт с друг технологичен гигант и конкурент - Google. В теоретичен сценарий компанията, която притежава Android, може да блокира достъпа до приложението на Facebook.
Тестовете са направени преди няколко години, но информацията за тях събуди предишни критики към компанията на Марк Зукърбург, припомня "Гардиън".
През 2014 г. беше разкрито, че Facebook експериментира с емоционалните състояния на потребителите.
Компанията в последствие се извини за опитите, при които позитивното или негативно съдържание в потока от информация на всеки потребител е било увеличавано с цел да се установи по реакциите му дали самият той става щастлив или тъжен от това.
"Потребителите изобщо не разбират за тези експерименти. Дори да разберат те не спират да ползват социалната мрежа, защото няма равна на Facebook услуга на пазара. Това налага морален императив на компанията да бъде честна с ползвателите", заявява Кейси Нютън, автор в друго технологично издание - "Дъ Върдж".
Към този момент от Facebook отказват да коментират новите информации за психологически експерименти.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.