Акциите на Meta поевтиняха след предупреждение, че икономическата несигурност ще засегне рекламните приходи
Meta Platforms Inc. предупреди, че нейният рекламен бизнес зависи силно от макроикономическата среда за разходите, изпращайки акциите на компанията на червена територия след иначе добрия ѝ финансов отчет за последното тримесечие, предаде Блумбърг.
„Ние сме много зависими от нестабилността в макро пейзажа“, каза главният финансов директор Сюзън Ли по време на конферентен разговор с инвеститори. „Перспективите за приходите са несигурни“ за 2024 г.
Акциите на Meta поевтиняха с 3,35% в търговията след края на борсовата сесия.
Meta изглежда се възстанови от проблемите в рекламния бизнес, които започнаха през миналата година. Продажбите за третото тримесечие са били 34,2 млрд. долара, съобщи компанията в сряда, в сравнение със средната прогноза на анализаторите за 33,5 млрд. долара.
По-рано тази година компанията съкрати хиляди служители и се отказа от широка гама от проекти, като същевременно изостри фокуса си върху подобряването на своята реклама и алгоритми с изкуствен интелект. Коментарите за метавселената – проектът в основата на преименуването на компанията от главният изпълнителен директор Марк Зукърбърг, стават все по-редки, особено пред скептично настроената инвеститорска общност.
Основният рекламен бизнес на Meta се върна към растеж. В Instagram и Facebook Meta прокарва кратки видеа, които нарича Reels. Въпреки че това помогна да се увеличи времето, прекарано от потребителите в скролиране на приложението, на рекламодателите на Meta им отнема известно време, за да свикнат с новия формат.
Междувременно инвеститорите внимателно следят разходите на Meta за проекти като технология за виртуална реалност и изкуствен интелект. Технологичният гигант в сряда понижи очакванията си за разходите за 2023 г. до между 87 и 89 милиарда долара.
Намаляването на разходите помогна за разширяване на оперативните маржове до 40%, в сравнение с 20% през същия период на миналата година. Meta публикува печалба на акция за третото тримесечие от $4,39, в сравнение с $1,64 през предходната година.
За 2024 г. Meta предвижда увеличение на разходите до между 94 и 99 милиарда долара. Повечето от тези долари ще отидат за продължаващото разширяване на технологичната инфраструктура за управление на сложни AI (изкуствен интелект) и VR (виртуална реалност) инструменти и наемането на повече работници за „по-скъпи технически роли“ за изграждането на тези продукти, според изявлението.
Подходът на Meta към надпреварата в областта на изкуствения интелект е различен от този на другите Big Tech компании. Компанията до голяма степен се фокусира върху научни изследвания или големи езикови модели – технологията, която е в основата на чатботовете с изкуствен интелект, до които разработчици да имат безплатен достъп. Meta смята, че тази отворена стратегия ще помогне за по-бързото подобряване на технологията.
На своята конференция за разработчици през септември компанията представи първите си генеративни ИИ функции за потребителите, включително редица чатботове и инструменти за редактиране на изображения за платформи като Instagram и Facebook.
На събитието Зукърбърг също подчерта обичайния си ангажимент към метавселената и разширената реалност, която наслагва компютърно генерирани изображения върху реалния свят.
В доклада от сряда Meta каза, че Reality Labs, подразделението, което произвежда VR очилата на компанията, е отчело оперативна загуба от 3,7 милиарда долара при приходи от 210 милиона долара. Анализаторите очакваха оперативна загуба от 3,94 милиарда долара при 313,4 милиона долара приходи.
Общият месечен брой потребители на Meta се повиши със 7% до 3,14 милиарда през последния месец на тримесечието, в сравнение с оценката на анализаторите за 3,05 милиарда.
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.