Три нови роли в рекламния бизнес

Три нови роли в рекламния бизнес

Филми като "Как да преуспеете в рекламата" (How to Get Ahead in Advertising/1989), "Какво искат жените" (What Women Want/ 2000) и сериали като "Момчетата от Мадисън авеню" (Mad Men) и "Довери ми се" (Trust Me) направиха популярни през годините позиции в рекламния бизнес като криейтив директора, копирайтъра, арт директора, графичния дизайнер, акаунт директора, продуцента, търговския мениджър. 

Рекламата обаче е бранш, който се променя много бързо. С напредъка на технологиите и дизайна, в нея се появяват нови длъжности. Ето три от тях, които навлизат в рекламните агенции в САЩ, според сайта About.Advertising.com. 

  • Директор социални медии. Негово задължение е да ръководи цялостния маркетинг в социалните медии на клиенти. Работата е трудна, защото включва ангажименти извън работния ден - кампаниите в социалните медии се развиват 24 часа от денонощието, 7 дни в седмицата. Той е отговорен за стратегията на подбор и публикуване на съдържание в страниците в социалните медии на клиента. Работи по популяризирането на бранда онлайн, увеличаването на трафика към фирмения сайт чрез употреба на множество платформи. Идеята е чрез всички тези активности да се създават приходи за марката. Директорът социални медии използва отдадения труд на колеги в неговата агенция и на служители на компанията клиент, за да реализира визията си за развитие на бранда. В тази работа е нужно и доста творческо мислене, в съчетание с отлични познания на дигиталния пейзаж, както и личен интерес към случващото се в мрежата и онлайн общностите. Добрият директор социални медии е едновременно активен и реакционно настроен. Той създава възможности. 
  • Мениджър общности. Има значително увеличение на търсенето на тези експерти. Те се занимават с това да създават или пишат съдържание, което хората биха харесали много и споделили в интернет. Този тип мениджъри си сътрудничат в работата с мениджърите социални медии и медийните директори в агенциите, за да се увеличават онлайн общностите в страниците на марки в платформи като Facebook, Twitter, Instagram, Pinterest и Vine. Вероятно използвате тези сайтове в ежедневието, знаете как работят. Работата на мениджъра общности е да адаптира тона и звученето на съдържанието към профилите на множество различни клиенти. Така например една публикация във Facebook на Oreo би изглеждала и звучала много по-различна от друга за Budweiser или Армията на спасението. Този професионалист е креативен хамелеон, който се развива и умее да еволюира спрямо всеки клиент. Неговите публикации са присъщи на бранда и в същото време много подходящи за споделяне. 
  • Мениджър промоции. Да не се бърка с пиар мениджъра. Мениджърът промоции работи ръка за ръка с пиар и маркетинг екипите, за да създава събития за компании, от които събития да се раждат новини. Работата му е да подсигури всички събития, които се състоят за клиента, да изглеждат като неразривна част от цялостната маркетингова и пиар кампания, която фирмата води. Прокарва нови идеи, създава атракции във външаната среда, довежда марката до нови територии - всичко това, за да се създаде масивна възвръщаемост на инвестицията. Промоциите, с които работи, може да варират от нещо много просто като раздаването на листовки и подаръци в моловете, до нещо скъпо и въздействащо, като концерт на открито, екстремно изпълнение, заснето във видео, чиято цел е да се споделя "вирусно". Този вид мениджъри жонглират. Работата им е напрегната и вънуваща. Може да бъде изпълнена с много пътуване и срещи със звезди. Заплатата обикновено не е голяма, повечето от тях са в бизнеса заради интересната професия и социалните придобивки. 
Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ