Митове и препоръки за решаването на проблеми

Митове и препоръки за решаването на проблеми

Умението да определяме и преодоляваме проблемите ни тласка напред в бизнеса и в живота.

Три мита битуват в представите как се решават проблемите, коментира в американският бизнес консултант Скот Халфорд. 

Той изброява заблудите и ги опровергава:

Мит 1: Решаването на проблемите и критично мислене са едно и също.

Факт: Решаването се занимава с внезапно възникналия проблем, а критичното мислене - с дълготрайните стратегически въпроси.

Мит 2: Проблемите могат да се решават добре само от хора с интуиция.

Факт: Предчувствието е важно, но по-голям успех имат винаги тези, които се справят с проблеми често и систематично.

Мит 3: Ако измислите добро решение, борбата с проблема е вече приключила.

Факт: Майсторството е в упоритостта. Идеята не е достатъчна, защото липсват оставащите препоръчителни стъпки по пътя на финалното отстраняване на проблема.

Кои са стъпките? Халфорд разказва и за тях:

Стъпка 1 - идентифициране. Конкретизирането на проблема е мястото, където много хора се подхлъзват. Задайте много, различни въпроси, свързани със ситуацията.

Стъпка 2: След като знаете какъв е точно проблемът, нахвърляйте на едно листче всички възможни решения, които ви хрумват веднага. Извикайте и други хора. Направете брейнсторминг.

Стъпка 3 - оценка. Преценете доколко са ефективни идеите ви за решение, като имате предвид влиянието им върху процеса за постигането на крайната цел и сложността в изпълнението им.

Стъпка 4 - изпълнение. Всички сме присъствали на срещи, в които се измисля решение на проблема, но не се казва конкретно и ясно в каква последователност от действия и в какви срокове трябва да бъде постигнато то. Този род срещи са безплодни. Измислете план, чрез който да реализирате идеята си за решение.

Стъпка 5 - преоценка. Финалната стъпка е да проверите прогреса на прилагането на решението и да се убедите, че това е правилният начин за действие. Ако този вариант не работи, не се отказвайте. Върнете се на стъпка 2. 

Източник: OpenForum

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ