Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Най-важните тенденции в маркетинга през следващите месеци
Маркетингът е изправен пред предизвикателства, които в много фирми ще наложат промяна на потенциала и вътрешната организация. Наблюдатели коментират, че професията ще се развива като от решаващо значение в следващите месеци ще са следните стратегии:
Първо, маркетингът трябва да поведе в случващите се нови, големи и променящи иновации. Така ще се родят нов вид оферти. Ще бъдат определени нови категории и подкатегории. Маркетинг стратегиите, фокусирани върху твърдението „моята марка е по-добра от твоята марка”, рядко създават растеж и продажби, заради инерцията на пазарите. Единственият начин да се постигне растеж ще бъде чрез голяма идея за иновация, която ще създаде тласък и ще се превърне в нещо, което потребителите считат, че задължително трябва да притежават (предмет от “must have” списъка им).
Второ, маркетингът трябва да бъде повече стратегически, отколкото тактически. Трябва да си спечели влияние и да работи със следните три ключови двигателя на стратегията: 1.) Усещането и мнението на потребителите, които задвижват инициативите и създават растеж. Те са основа за стратегическото разположение на ресурсите. 2.) Стойността на предложението. 3.) Бранд стратегията, която трябва да информира и да стимулира общата бизнес стратегия. Въпреки че много фирми вече приеха маркетинг директора в управителния си съвет, все още има други, за които маркетингът има тактическа, не стратегическа роля.
Трето, маркетингът трябва да получи контрол над производството и разпространението на продукта, за да насърчи сътрудничество и общуване, а не конкуренция и изолация.
Четвърто, той има нужда да вкара енергия и привързаност към марките на компанията. Малко се коментира фактът, че стойността на марките по света девалвира в продължение на повече от десетилетие. Изключение правят марките с енергия. Енергията днес е императив. Ако марката не може да снабди продукта с енергия както Apple, Dove и други, тя се нуждае да намери нещо друго с енергия и да свърже марката си с него. Отличен пример в тази насока е кампанията на Avon срещу рака на гърдата.
Накрая, маркетингът трябва да се издигне тактически. С фрагментацията на медиите, динамиката на социалните мрежи и наплива на конкуренти и оферти се появиха твърде много ненужни предложения, излишък и усложненост. В тях само страхотният маркетинг и изключителните оферти ще пробият. Това означава, че ще бъдат все по-ценни криейтив инструментите и хората, готови да опитат нещо ново.
Дейвид Аакер в Harvard Business Review
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.