Маркетингови тенденции на 2016 г.

Маркетингови тенденции на 2016 г.

2016 ще бъде година на маркетинга, ориентиран към отделния човек. Маркетолозите ще говорят за потребителски центриран маркетинг, потребителски изживявания, потребителски пътувания, "прозрения" и други начини за анализиране на привличането, удовлетворяване и следване на хората. 

Изброените тук маркетингови тенденции може да ви помогнат да бъдете в крак с новите практики и стъпка напред пред конкуренцията. 

Мобилно приложение за всичко. Това ще се търси. Освен това, приложенията не са вече само мобилни, тоест предназначени за смартфоните и таблетите. Вече има безброй такива програми за настолни компютри и дори приложения, които работят на телевизора. Целта на всяко приложение е да изпълнява една или повече задачи много добре. За маркетолозите приложенията означават, че предлагат покачваща се продуктивност на вече съществуващите маркетингови ресурси. Тази година се възползвайте от множеството безплатни или евтини приложения за имейл маркетинг, маркетинг в социалните мрежи, промоции, реклама, контентски мениджмънт, потребителски изживявания, анализ на данни и други маркетингови задачи. 

Дигитален маркетинг, задвижен от "прозренията". Маркетолозите обичат да говорят за маркетинг, основан на големите обеми от дигитални данни (data-driven marketing). Но данните не са особено полезни, ако няма технология и анализ на място, които да помогнат те да бъдат осмислени. През 2016 г. ще можем да отхвърляме големите количества информация, които не ни интересуват и да подбираме само онази информация за потребителите, която да ни помогне да ги достигнем чрез маркетингови активности и да правим по-добре таргетирани кампании. Много от т.нар. "прозрения" ще включват знания за пола, интересите, работата, работната позиция на интернет потребителите, които бихме желали да достигнем. Такива сведения се предлагат от социални мрежи и фирми за управление на съдържание онлайн. Те имат много по-подробна от преди информация за аудиторията в мрежата. Уверете се, че екипът ви за маркетинг не използва стари данни за хората. Разберете по-добре с кого искате да работите, с кого да партнирате, на кого да продавате. 

Интерактивно съдържание. Публикации в блогове. Информационни графики. Видеоклипове. Доклади. Всички те може да са страхотно съдържание за хората, които търсят в Google. През 2016 г. ще продължи да се измества вниманието на читателите от статичното съдържание към по-ангажиращи формати. Планът ви за годината трябва да съдържа и интерактивни начини за рекламиране, както и внедряване на все по-добри технологии за оценка на ефективността на тези формати, калкулатори, обучения, игри онлайн, с които да задържите хората и да ги накарате да продължат да кликват, прелистват, споделят. Информацията от тези техни активности може да използвате в процеса на продажби на компанията. 

Достатъчно персонализация. Пригодените към интересите на индивидуалния читател, интернет потребител и клиент имейли и начални страници на сайтовете успяха да удържат теста на времето.Те ще продължат да бъдат страхотни начини да стимулирате действия и покупки през 2016 г. В същото време имайте предвид, че персонализацията се променя за всеки тип онлайн поща и устройство. Маркетолозите адаптират съобщенията си през 2016 г. към това, което потребителите очакват. А хората ще очакват имейлите им да са повече свързани с това, което ги интересува, и марките да знаят повече за тях лично. Същевременно хората ще бъдат далеч по-малко толерантни към онлайн и мобилната реклама, които са твърде високо персонализирани - това ще гледат като отблъскващо и зловещо. Така че трябва да се търси необходимия баланс. 

Застъпници в маркетинга. Ако предложите на клиенти невероятно преживяване, те ще ви препоръчват. Възползвайте се от маркетинга чрез адвокатстване от важни личности през 2016 г. Положете усилия да оставите изключително доволни колкото може повече хора, особено ако знаете че сред тях има лидери на мнение. Това ще бъде суперфективен начин да печелите нови клиенти - препоръките от други хора работят днес по-добре от директната реклама и програмите за създаване на лоялност. А откриването на това кои са влиятелните хора онлайн или лидерите на мнение е по-лесно от преди. Помислете за звездни застъпници, които да се покажат в полза на марката. Пред младата аудитория това работи много добре. 

Очаквайте продължение!

Източник: сп. Entrepreneur

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ