Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Епохата на смущаващата реклама
Внимание! Големият брат ви гледа. Той е Маркетингът и вече е навсякъде.
Настъпиха времената на безпрецедентно персонализираната реклама. Тя е сложно изработена и е индивидуално маркетинг съобщение, според интересите на човека и неговото местоположение. Идва епохата на рекламите, които знаят къде сме и знаят кои сме. Смущаващо, нали? Напомня на сюжета на „1984” на Джордж Оруел.
През декември 2013 г. Apple представи iBeacon – технология, с която следи клиентите си с тяхно разрешение във всичките й 254 брандирани магазина в САЩ. Чрез нея, докато са в тях, компанията им изпраща уведомления за изгодни оферти и предстоящи нейни събития. Това е маркетинг, основан на локацията - водещият фактор, който ще определи рекламните практики в бъдеще.
Футболната лига на Америка NFL последва примера на Apple. Тя инсталира същата технология на „Таймс Скуеър” и стадиона „Метлайф” в Ню Джърси този уикенд, когато се игра големият й спортен финал Супербоул. Това съобщи вестник „Ню Йорк Таймс”. Технологията беше в обхват благодарение на предаватели, монтирани на двете места. Благодарение на нея хората там можеха да свалят приложение на NFL, от което започнаха да получават известия. Тя им изпращаше съобщения на базата на местоположението им, включително упътвания и информация за близки промоционални предложения.
Ако ви изглежда фантастично, значи бъдещето вече е настъпило. Според „Ню Йорк Таймс” същите предаватели ще бъдат инсталирани в още няколко стотин магазина и публични места в САЩ през следващите няколко месеца. Там технологията също ще прихваща смартфоните на посетителите, влезли в зоната на нейния обхват.
„Всичко днес трябва да се разглежда през погледа на мобилното. Това е толкова личен начин да си във връзка с хората...”, коментира Джон Скъли – бивш изпълнителен директор в Apple Computer и Pepsi-Cola. „Точната дума за мен е наистина „смущаващ”. В контакт си с хората множество пъти през деня… Опитваш се да ги сръчкаш по този начин, малко ги побутваш, смушкваш ги с лакът. Това е толкова мощно, колкото всичко, което сме правили преди десетилетия”, казва той.
Изказването му е смело и има значение, от гледна точка на това, че той е бил президент в Apple когато тя представя революционната си Супербоул реклама “1984”. „Когато я правихме си мислихме как можем да спрем света. Днес всичко е свързано с ангажирането на вниманието. Има толкова много разхвърляни съобщения навсякъде – (с толкова много маркетинг) рискуваш да вцепениш ума на хората”, казва Скъли.
Това е реален проблем за рекламодателите, коментира Дейвид Сейбъл, глобален изпълнителен директор на компанията за маркетинг и комуникации Y&R в Америка. „Живеем в менталната епоха на „Дайте ми едно от онези... не мога да си спомня името им”, смята той. Според него в усилията си да произведат следващия „вирусен” интернет клип компаниите са спрели да мислят за нови начини да се рекламират реално. Те просто клонират каквото са изработвали по-рано. Копират старите си методи от последните няколко години и се чувстват модерни.
Днес маркетингът опитва да комбинира емоциите с големите обеми от данни. Смята се, че бъдещето е в съюза между двете. Ако е направен добре, този съюз ще доведе до нови прозрения как да се печели внимание. Чрез големите обеми от данни се развива цяла наука за изучаване на чувствата на хората. Как емоциите възникват? Как могат по-добре да бъдат управлявани? Благодарение на следенето на местоположението на потребителите рекламата разбира повече за интересите им, усещането им за света, склонността им да вземат мигновени решения и да харчат пари.
Компаниите ще стават все по-агресивни в събирането на данни за хората, включително за възрастта им, пола, навиците на консумация на стоки и информация, начина, по който отговарят на промоционални оферти. Те ще използват алгоритми и модели за регистрация, за да изследват поведението на клиентите и да установяват кои от тях не се завръщат в магазините след като е имало намаления. После ще се опитват да се свързват с тези хора, да комуникират с тях и да ги карат да променят поведението си.
По материал в сп. Entrepreneur
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.