Един добър въпрос за рекламния бизнес

Един добър въпрос за рекламния бизнес
Преди година търсехме копирайтър. На интервю при нас се яви един наистина добър професионалист от агенция Phoenix. Той дойде в офиса ми и започнах да му задавам въпроси. Накрая го попитах задължителното: „Зададох ти доста въпроси. Ти искаш ли нещо да ме питаш?”. И той каза: "Всъщност имам един въпрос. Сравнително нов съм, затова… кажи ми, кое тук е лошото?”.
Най-добрият проклет въпрос, който са ми задавали.
Какво не върви? Къде са недостатъците? Това е чудесен въпрос, защото е малко дързък, но същевременно смислен. За радост, тогава се замислих и след известно време отговорих, че ако трябва да бъда честен, при нас в работата няма нещо наистина дразнещо, проблемно и неприятно. Защото сме се постарали да избираме и назначаваме свестни хора, които се справят добре.
Кадрите в нашия бизнес с изготвяне на реклама трябва искрено да идват с желание на работа. Ние сме без работно време и често се случва спешно да творим идеи до късна доба, които точно на следващия ден трябва да представим на клиентите. По някакъв странен начин цялото това напрежение и битки служат като страхотно сплотяващо средство, което кара служителите да се чувстват близки.
Затова днес се фокусирам върху управлението на място за правене на реклама, където няма нещо, което да е лошо. Всъщност това не е невъзможно и дори е лесно. Когато избираме хората си по време на интервютата за работа, в нашата агенция им задаваме поредица от странни въпроси. Хвърляме ги в различни въображаеми ситуации, за да видим как ще реагират.
Какво търсим?
Характер. Това се брои. Искаме само хора, които разбират, че да правиш правилното нещо винаги е това, което е правилно да се направи. Някой, който се наслаждава на пътуването към това да научава повече, отколкото се радва на това, да разбере отговора. 
Умение за силно, критично мислене и способност да се изправи човекът в средата на стаята и да заяви решително позицията си пред всички. Той трябва да бъде силно мотивиран и да не го удовлетворява нищо друго освен абсолютният успех. Да разбира, че провалът не е край, а началото.
Креативен. Творец. Творчески настроен.
Да познава тенденциите, модата, младите хора, разбиранията, технологиите. Понякога са по-важни не идеите, а хората, които притежават дълги невидими антенки, с които прихващат настроенията на останалия свят и успяват да свържат точките по нов, страхотен начин, създавайки реклама.
Човек, който притежава способността да ангажира тези около себе си.
Да може приемливо да пише и говори на майчиния си език.
Да бъде способен да се справя с агресивни крайни срокове и да може да жонглира между няколко лични задължения и отговорности.
Да има око за детайла и ако може, да притежава организационни умения.
Да пие бира (препоръчително).
Да има чувство за хумор.
Какви хора не искаме в нашата рекламна агенция?
Такива, които драматизират - животът е прекалено кратък.
Хора, които разбират работата си като приемане на поръчки.
Склонни да се движат по инерция, без сами да полагат усилия да развиват себе си като професионалист. 
Всъщност, не търсим ли всички такива хора?
***
Том Мартин, AdvertisingAge
Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ