Слепи точки в перспективата

Слепи точки в перспективата

Случвало ли ви се е да правите замъглени, разфокусирани снимки преди да разберете, че проблемът не е във вашите фотографски умения, а в обектива на камерата? А след почистване на стъклото вашите снимки стават перфектни. Често в бизнеса е по същия начин. 

Моят бизнес е работил с над 115 838 собственици на бизнес (и расте), така че знам, че понякога собствениците на бизнес имат слепи петна в своя маркетинг. Всички сме виновни за това, пише Джой Гендуза в статия за Entrepreneur.  

Първата стъпка е да погледнете внимателно вашата перспектива - лещата, през която виждате вашата аудитория и бизнес цели. Предизвикателството е да се освободите от всякакви ограничения и да разширите своя възглед, така че да можете да достигнете до повече потенциални клиенти с правилното послание.

Ето някои често срещани капани, с които се сблъскват собствениците на бизнес, когато създават маркетингова стратегия, и как можете да разширите мисленето си, за да увеличите годишните приходи и да изградите силна лоялност на клиентите.

Вие сте твърде фокусирани върху дигиталния маркетинг и пренебрегвате офлайн допирни точки, които осигуряват 70% по-високо припомняне

Често за по-младите поколения като милениалите и хората от поколението Z има стигма, че са залепени за телефоните си 24/7. И все пак, печатната реклама, подобно на пощенските картички и писмата, всъщност вълнува по-младите поколения, защото е извън нормалния обхват за тях.

Едно проучване установи, че 57% от хората на възраст от 18 до 34 години казват, че намират директната поща за изключително или много полезна, а друго проучване показа, че 63% от потребителите от поколението Z са били по-развълнувани от директната поща през 2023 г., отколкото през 2022 г.

Всъщност научните изследвания също доказаха, че директната поща има по-трайно въздействие от цифровите медии. Изследователите установиха, че директната поща задържа вниманието на хората за 118% по-дълго и стимулира 70% по-високо разпознаване на марката от дигиталната реклама.

Независимо дали сте млад собственик на бизнес, който е разчитал на дигиталния маркетинг, защото това винаги е било вашето предпочитание, или предполагате, че всички перспективи естествено гравитират към онлайн съдържание, време е да мислите извън кутията и да станете по-креативни в начина, по който представяте своите продукти или услуги в материалната сфера.

Опитайте с директната поща, проследете резултатите и може да откриете, че получателите реагират още по-добре на печатно съдържание. Не забравяйте, че една пощенска картичка може да остане в дома с месеци, докато имейл често се игнорира или изхвърля в кошчето секунди след отварянето.

Вие не изследвате конкуренцията, за да откриете нови начини за развитие на бизнеса си

Възможно е да сте толкова съсредоточени върху собствения си бизнес, че да нямате представа какво правят вашите конкуренти. Но това е огромно сляпо петно. От решаващо значение е да отделите време, за да опознаете конкуренцията си. Започнете със сляпо пазаруване, като например да се регистрирате за техния бюлетин, да посетите уебсайта им, да анализирате изживяването при пазаруване и да следвате техните социални медии.

Може да не искате да копирате това, което правят, но можете да анализирате какво правят добре, какво не правят добре и как можете да предложите нещо уникално, което да запълни тези дупки. Например, вашият конкурент може да има невероятно присъствие в социалните медии, но няма никакви лични събития или осезаеми допирни точки за своите последователи.

Бихте могли да създадете повече възможности за потенциални клиенти да взаимодействат с вас по персонален начин, като събития за пазаруване, срещи, лични консултации или обучения, ако това се отнася за вашата индустрия. Или ако конкурент прави много имейл маркетинг, можете да положите усилия да направите същото, но да включите примамлива оферта, която е много по-добра от тази, която той дава.

Докато продължавате да анализирате други бизнеси - не само вашите конкуренти, наистина всеки бизнес, с който може да взаимодействате - запазете всички маркетингови материали или идеи, които харесвате, в папка и ги използвайте за вдъхновение.

Никога не питате клиентите си защо ви харесват пред конкурентите, за да откриете тайните на лоялността към марката

След като сте направили тайно пазаруване и сте почерпили вдъхновение от други фирми, предлагам да попитате клиентите си директно какво харесват във вашите продукти и/или услуги и защо в крайна сметка са избрали вас пред конкурента.

Някои въпроси, които можете да зададете, включват:

  • Колко проучвания направихте, преди да вземете решение?
  • Какъв беше определящият фактор, след като разгледахте възможностите си?
  • Имаше ли нещо, което се открои за вас, което харесахте у нас, което беше различно от всички останали?

Може да имате няколко лоялни клиенти, с които сте в редовен контакт и с които се чувствате удобно да се свържете. Но ако не го направите, винаги можете да използвате сайт за проучване, като SurveyMonkey, Jotform или Mailchimp.

Никога няма да разберете какво наистина мислят вашите клиенти, докато не ги попитате и няма какво да губите, ако опитате!

Един от начините да въведете повече проучвания е да им предложите отстъпка или безплатен артикул за попълването им. Можете също така да мотивирате служителите си да предоставят обратна връзка, като им дадете стоки или малък бонус, ако техните маркетингови идеи се използват и са успешни.

Като останете отворени и любознателни, вие ще навлезете в нови сфери на растеж за вашата компания и дори ще научите повече за вашата мисия и марка по пътя.

Източник: Джой Гендуза, основател/изпълнителен директор на PostcardMania, за entrepreneur.com

Превод и редакция: Нели Тодорова                                                    

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ