В обществото на лоялните клиенти
Как изграждате общност от лоялни клиенти? Това е въпрос, който вероятно преследва предприемачите и маркетинг мениджърите. Ето истината: по-лесно е, отколкото си мислите.
Разширих YouTube канал за спортна търговска карта до над 11 500 абонати точно в моята стая в общежитието в колежа. Всяка сутрин излизах на живо в YouTube на над 3000 колекционери на карти, докато чакахме Target да пусне още спортни карти за търговия на сайта си. Чатехме, отваряхме пакети карти, играехме игри и много повече, когато часовникът удари 9 сутринта, когато бяха пуснати нови кутии за спортни карти. Тогава за първи път осъзнах колко мощна може да бъде общност от верни фенове, пише Джейк Рос в статия за Еntrepreneur.
Ако можете да създадете общност от клиенти, които са фенове на вашата марка, вашият бизнес може да тръгне. Уроците и опитът на тази общност в YouTube ме накараха да създам свое собствено начинание, Build You Marketing, за да помагам на компаниите да изграждат и развиват жизнени общности от лоялни клиенти.
Постигнахме голям успех с три различни канала. Ето как можете да използвате социални медии, имейл бюлетини и кампании за съобщения за пресата, за да увеличите задържането и лоялността на клиентите и да стимулирате маркетинга от уста на уста.
Социални медии
Личен LinkedIn
Вашата лична страница в LinkedIn е един от най-мощните инструменти за социални медии за увеличаване на клиентската ви база, особено ако сте B2B основател.
Един от любимите ми моменти беше, когато водех телефонен разговор с нов клиент, за да помогна с маркетинга на съдържанието и основателят спомена, че е впечатлена от моето съдържание в LinkedIn и как е изградило доверието ѝ да управляваме стратегията за съдържание на нейната компания. Само простият акт на създаване на LinkedIn съдържание на собствената ми страница изгради нечие доверие.
Публикуването на вашата лична страница в LinkedIn има много предимства освен продажбата, включително:
- Изгражда доверие с вашата мрежа
- Укрепва доверието в индустрията ви
- Покани за специални събития, вечери, общности и др.
- Установява и поддържа връзки с вашия професионален кръг
- Повишава познаваемостта на марката
Разбира се, има смисъл да публикувам в LinkedIn, защото съм специализиран в маркетинга на съдържанието, но всеки предприемач и основател може да се възползва и да изгради свои собствени общности.
Анастасия Ефименко, моя съученичка и клиент, е основател на линия от устойчиви продукти за домашна грижа, Elcove, която подкрепя усилията на хотелите за устойчивост. През пролетта тя стартира кампания за групово финансиране в Indiegogo и успя да събере част от средствата директно от мрежата си LinkedIn (включително хора, които не познаваше), тъй като те бяха проследили пътя й в изграждането на бизнеса и искаха да я подкрепят.
Публикувахме истории за нейната ранна предприемаческа кариера, етапи, които е постигнала, като статии в пресата или спечелване на състезания по представяне, както и няколко публикации за лидерски идеи за проблема, който решава, които не само повишиха доверието в нея, но и помогнаха за изграждането на взаимоотношения с хората.
Купиха продуктите ѝ, просто защото тя постоянно споделяше историята си и вдъхновяваше и мотивираше хората, които искаха да подкрепят нейната мисия.
Facebook групи
От друга страна, ако сте B2C марка, личната марка на LinkedIn може да не ви помогне толкова много, но местните Facebook групи могат да увеличат приходите ви за минути. Много градове имат Facebook групи, състоящи се от местни жители, за да разговарят за градски събития, новини и много други. Съществуващите онлайн общности са чудесни места за споделяне на вашата история.
Един пример е да създадете публикация, в която благодарите на общността за тяхната подкрепа и помощ за растежа на вашия бизнес, но не рекламирайте услугите си директно.
Работим с компания за премахване на боклук във Вирджиния и писахме за официалната първа годишнина от началото на бизнеса на тези двама основатели. Споделихме публикацията в над 30 местни Facebook групи от личната Facebook страница на основателя и предизвикахме хиляди реакции, коментари и споделяния.
Една от публикациите, в група от 1124 членове, получи само над 714 реакции. Най-важното е, че това се превърна директно в работа за извозване на боклуци за момчетата. Те напълниха графика си за три седмици напред, след като тези публикации се повишиха в местните групи.
Най-хубавото е, че няма реклама. Ние не молим хората да ги наемат или да ги насочват — ние просто публикувахме благодарности и хората ги резервираха, защото искаха. Публикуването на завладяващо и полезно съдържание за вашата компания във Facebook групи работи добре, защото вие не рекламирате — нито дори питате хората за препоръки. Вие участвате в общността (например с просто благодаря) и изграждате връзка.
Бюлетини по имейл
Бюлетин за бизнес актуализации
Бюлетините могат да бъдат чудесен начин да поддържате вашата бизнес мрежа информирана за случващото се във вашия бизнес и да накарате хората да участват в растежа на вашия бизнес.
Можете да споделяте основни етапи и да надникнете, да поискате обратна връзка/съвет или просто да информирате хората, че актуализирате маркетинговата си стратегия. Това кара хората, които получават бюлетина, да се чувстват така, сякаш имат дял във вашия бизнес и подтиква много хора да искат да ви помогнат да развиете бизнеса.
Виждали сме успешни резултати от бюлетини с разнообразно съдържание, включително:
- Топло представяне на търговец на дребно за B2C марка
- Срещи с инвеститори, резервирани от потенциални инвеститори за местна технологична компания
- Отзивите на клиентите са предоставени за нови опции за опаковане
- Препоръки от настоящи клиенти
Тези бюлетини могат да изградят прозрачност и лични връзки с вашата компания и често се оказват мощен начин да се възползвате от мрежовия ефект.
Връзки с обществеността
Кампании за прессъобщения
Какво по-добро от медия, която пише за вас и историята на вашата компания? Това незабавно повишава доверието ви, извежда ви пред нови потенциални клиенти и помага при оптимизирането на уебсайта ви за търсачки (SEO).
Например, стартирахме кампания в медиите за Maxie's Delicatessen в Стоутън, Масачузетс (който вече е затворен, тъй като собственикът искаше да се пенсионира), и тя доведе хиляди нови клиенти в ресторанта. Стив Робинс и Джойс Ан Силва ръководеха Maxie's Deli повече от 30 години, поддържайки старите еврейски традиции живи чрез своите рецепти. Споделихме тази история с няколко местни репортери и Maxie's Deli скоро беше представен в The Boston Globe. Това беше последвано от публикации в 20 други медии, включително местни и дори национални новинарски сайтове.
Веднага след като тези статии бяха пуснати, бизнесът скочи до небето, привличайки хиляди клиенти и увеличавайки продажбите в рамките на дни. Много клиенти, посетили го за първи път, впоследствие се връщаха за втори, трети и дори пети път, за да се насладят на храната на Maxie.
Една PR кампания може да промени естеството на вашия бизнес и можете да започнете, като просто изпратите имейл на местен репортер, който пише за подобни фирми или индустрии на вашите.
Създаването на общност от фенове около вашата марка е жизнено важно за дълголетието на вашата компания. И не е необходимо да е сложно или трудно. Стартиращите компании могат да реализират забележимо въздействие с прости маркетингови инициативи със социални медии, бюлетини и медии.
Ако можете да създадете група от лоялни клиенти, които са запалени по вашата марка и чувстват връзка с нея, тогава винаги ще имате хора, мотивирани да ви помогнат да растете.
Източник: Джейк Рос за entrepreneur.com
Превод и редакция: Нели Тодорова
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.