3 тенденции сред жените, важни за маркетинга

3 тенденции сред жените, важни за маркетинга

Мъжете в развитите икономики остават членовете на семейството с най-висок доход. В повечето случаи обаче жените вземат решението как да бъде разпределян семейния бюджет.

В Съединените щати например 85% от покупките са повлияни от мнението на представителките на нежния пол, според мащабни изследвания. Въпреки това и въпреки развитието на маркетинга в страната, компаниите там все още се затрудняват да намират начини да убеждават жените като клиенти.

Настъпиха времената на майките блогърки, еманципираните дами по върховете на бизнеса с немалка заплата. Това е епохата на емоционалните решения. В нея се очертават съществени промени в нагласите на жените, част от които са съвсем актуални.

За тях разказва списание Entrepreneur. Авторите му посочват, че се случва следното:

1. Жените се съпротивяват срещу съвършените образи, разпространявани в медиите. Оценяват все по-високо несъвършенствата. Особено след появата на глобални кампании в защита на естествиения дамски вид и самочувствието, като тази на Dove за истинска красота, стартирана през 2004 г. и известна по цял свят. Това разбиране се захранва от майките във форумите и на други места в мрежата, които споделят чувствата си на възход и падение, докато отглеждат деца. С откриването и изтъкването на тази естественост рекламата ще постига успехи. 

Последната звезда, която публично се застъпи зад възгледа, е поп певицата Бионсе. С представянето на новия си албум през януари 2014 г. тя публично призова жените да се вгледат в себе си и да потърсят красота в несъвършенството, да бъдат силни и уверени. Бионсе е смятана от хиляди момичета за добре изглеждаща жена и майка, за поп дива. За някои дори тя се приближава до идеала за красота.

2. Жените са все по-склонни да заменят старите ценности. Все повече от тях живеят според лична идея за житейския успех и щастието, отхвърляйки общата.

Тази тенденция бе подкрепена от усилията на оперативния директор на Facebook Шерил Сандбърг, която издаде книгата си със съвети за постигането на баланс между работата и личния живот „Lean In” и неведнъж говори публично по темата. Друга известна американка – Ариана Хъфингтън от „Хъфингтън Пост“, също изрази мнение, че трябва да променим разбирането си за успеха, като включим в него и баланса между кариерата и семейството. Направи го в новата си книга „Третият измерител“ ("The Third Matric”), издадена в САЩ.

3. Жените все повече оценяват себе си. Сливането на посочените по-горе две тенденции създава ново и силно движение. В него жените са все по-малко загрижени за мнението на околните за личността им.

Всичко това засяга значителна част от потребителските решения и създава объркваща среда за марките, които не могат да се приспособят и още изобразяват в рекламата си жените като домакини, служителки на банкови гишета, съпруги или в други стереотипни роли.

Как да подходи маркетинга? Освен да реагира на тези тенденции, той може да се разрови по-дълбоко в поведението на целевата аудитория от клиентки и потребителки, за да открие най-последните им психологически нагласи и схващания.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ