Три често срещани погрешни схващания за маркетинга

Три често срещани погрешни схващания за маркетинга

Коя е най-неразделната част от стимулирането на търсенето за вашия бизнес, но и първото, което отрязвате, когато времената са трудни? От коя част от нашия бизнес оказваме най-голям натиск за постигане на резултати, но се борим с разпределянето на ресурси?

Кое е едно от най-големите ни разочарования, когато става въпрос за нашия бизнес, но и област, която никога не сме отделили време да разберем напълно? Ако сте познали маркетинга като отговор на всички тези въпроси, сте напълно прави.

Пиша това като сигнал за събуждане към собствениците на бизнес навсякъде, които смятат, че маркетингът е този митичен еднорог, който е твърде труден или отнема много време за разбиране. Или по-лошо, просто не им пука, защото са твърде заети да правят всичко останало в бизнеса си. Времевите ограничения са реални, не ме разбирайте погрешно, но какво е по-важно във вашия бизнес от това да се свържете с хората, които искате да купувате от вас, пише Съни Дъблик в статия за Entrepreneur. 

Маркетингът е мегафон за вашата марка. Може да имате най-готиния продукт или услуга, но ако никой не знае за това, всичко, което наистина имате, е скъпо хоби. Собствениците на бизнес имат изключително високи очаквания от маркетинга, но бих казала, че това е част от бизнеса, която разбират най-малко. Освен това, при първия признак на опасност, те са готови да уволнят агенцията, да намалят бюджета, да направят ребрандиране и т.н.

Какво дава маркетингът? 

От една страна, маркетингът не е като финанси, счетоводство или операции. С тези функции получаваме черно-бели, изрязани и сухи отговори. Оказваме този натиск и върху нашия маркетинг. „Каква беше възвръщаемостта на разходите за реклама?“ или „Трябва да видим данните!“

Не успяваме да разберем, че докато маркетинговите показатели могат да ни кажат какво, те не ни казват защо. Маркетингът е част от нашия бизнес, която работи с хората. Ще стане сложно.

Връзката между маркетинга и бизнеса често може да изглежда спорна. Това ме натъжава, тъй като бих казала, че това трябва да са най-добрите отношения в бизнеса. Как можем да го направим по-добър? Първо, мисля, че трябва да се разбираме по-добре. И така, измислих моите три основни погрешни схващания, които според мен могат да ни помогнат да преосмислим начина, по който мислим за маркетинга.

Погрешно схващане №1: Маркетинг = Продажби

Работата на маркетинга не е само да стимулира продажбите. Това е да направите вашия продукт желан и известен на хората, които е вероятно да го купят. Казано просто, това е да кажете правилните неща на правилните хора. Добре направеният маркетинг стимулира търсенето и улеснява купуването. Действителната продажба зависи от това колко добър е наистина вашият продукт или услуга.

В допълнение, страхотният маркетинг не включва само промоция - той всъщност включва и разработване на вашата оферта, ценообразуване и стратегия. Помислете за това: кой познава вашите клиенти по-добре от вашия маркетингов екип? Те са буквално на нивото на земята и разговарят с клиенти всеки ден. Когато разработвате оферти, те са първите хора, които трябва да попитате. Те са мостът между вас и клиента.

Погрешно схващане №2: Всъщност не е нужно да се занимавам с моя маркетинг

Нека да подредя сцената. Вие притежавате бизнес. Наемате маркетинг човек или агенция. Вие казвате: "Ето го. Отидете да го продадете - ще се видим по-късно."

Очаквате маркетингът да работи сам в този вакуум. Затова ги наехте, нали? Погрешно. Комуникацията с вашия маркетингов екип е от решаващо значение за вашия успех като собственик на бизнес. Връщам се към маркетинга като мегафон за вашия бизнес. Ако не им предоставите обратна връзка за това какво харесвате/не харесвате, какво се случва зад кулисите, вашата история и мисли за случващото се в индустрията, какво очаквате да пуснат на пазара?

Не казвам, че трябва да вършите работата им вместо тях — казвам, че трябва да сте активни в съдържанието, което публикуват, как разказват нашата история и какво представлява нашата гледна точка (POV). Накратко, вие и вашият маркетингов екип трябва да сте един екип, а не просто някой, на когото изпращат отчет веднъж месечно.

Погрешно схващане №3: Трябва да видя резултати през първите 30 дни

Маркетингът е като научните методи - тестване, коригиране и креативност. Отново, и отново, и отново. Всички сме подвластни на онези агенции, които ни показват казуси, при които са увеличили 10 пъти приходите на една компания през първия месец.

Обичаме тази идея да се случва сега и тя да продължава да се подобрява с течение на времето. Покажете ми къде се е случило така. Всеки резултат ще отнеме поне 90 дни, за да се види. По-дългосрочните инициативи за брандиране може да отнемат 3-4 бизнес тримесечия, за да започнат да се появяват. Знам, гадно е. Разбирам го. Ако искате да видите резултати, трябва да сте търпеливи и да сте реалисти. Всеки бизнес е различен. Няма гаранции. Така че, вместо да гледаме на това като на „Трябва да видя 3x ROI през първия месец“, можем ли вместо това да бъдем любопитни как изглеждат добрите резултати за нас?

Да, това изисква търпение и инвестиции. Ако го погледнете от другата страна обаче, вие сте похарчили цялото това време, усилия и енергия, за да създадете своя бизнес — защо не бихте искали да имате търпението да го видите как расте? Рим не е построен за един ден. Вашата маркетингова програма също не може да бъде.

Маркетингът може да бъде труден. Трябва да вземете предвид толкова много фактори, които са уникални за всеки бизнес, включително вашата клиентска база и среда. Стъпка 1 е да разберете какво всъщност е маркетингът, за да можете да го накарате да работи за вас.

Източник: Съни Дъблик, основател на Sunny Dublick Marketing, за entrepreneur.com

Превод и редакция: Нели Тодорова                                               

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

На днешната дата, 23 ноември. Имен ден празнуват Александър, Александра, Сашо
Борисов с предложение към ПП-ДБ: Атанас Атанасов да бъде председател на НС, той - премиер
Скуката – тайната съставка на успеха
Тръмп назначи бивш експерт на Сорос за министър на финансите и някогашен футболист за градоустройството
Lexus отбелязва 25 години от „December to Remember“ с носталгични реклами
Цитат на деня
The Washington Post: Генералният секретар на НАТО предвижда да обсъди с Тръмп решение за войната в Украйна
Шефът на OpenAI Сам Алтман спечели само 76 хиляди долара за миналата година, имението му е за 27 млн.