Volkswagen обмисля да закрие завод на Audi заради слабите продажби на електромобили

Volkswagen обмисля да закрие  завод на  Audi заради слабите продажби на електромобили

 Акциите на Volkswagen поевтиняха, след като компанията публикува предупреждение за печалбата си и обяви, че обмисля закриване на завода на дъщерната компания Audi в Брюксел, съобщи CNBC.

Volkswagen вече понижи прогнозата си за оперативната възвръщаемост на продажбите до диапазона 6,5-7 %, от 7-7,5 % преди това.

Компанията отбеляза, че обмисля също така преструктуриране или потенциално закриване на завода на Audi в Брюксел поради слабото търсене на линията Audi Q8 e-tron - изцяло електрическо предложение на марката.

Разходите за евентуалното закриване или за намиране на алтернативно приложение на обекта, наред с други фактори, биха могли да доведат до удар в размер до 2,6 млрд. евро (2,81 млрд. долара) върху оперативната печалба на компанията през 2024 финансова година, заяви Volkswagen.

Автомобилните производители се борят с намаляващото търсене на електромобили, като европейските марки са изправени пред сложното предизвикателство на вълна от намалени, държавно субсидирани конкурентни превозни средства, произведени в Китай. В резултат на това ЕС по-рано този месец започна да прилага временни мита върху електромобили, внесени от Китай.

Ако продължи напред, това ще отбележи първото спиране на фабриката на Volkswagen от близо четири десетилетия след затварянето на завода през 1988 г. в завода Уестморланд в Алабама.

Цената на бъдещото закриване или намирането на алтернативно използване на обекта, наред с други фактори, може да доведе до спад от до 2,6 милиарда евро (2,81 милиарда долара) към оперативната печалба на компанията през фискалната 2024 година, каза Volkswagen.

Анализаторите на Deutsche Bank квалифицираха потенциалното затваряне на фабрика в Брюксел като „голяма стъпка в правилната посока“, предвиждайки, че свързаните с това разходи няма да бъдат от значение за паричните средства в краткосрочен план. Междувременно анализаторите от брокерската компания Stifel определиха Audi като „най-големия проблем на Volkswagen“ и „най-голямата грижа за инвеститорите“ на дивизионна основа.

„По-големият проблем е сериозното забавяне на новите модели през последните години; Audi изостава от Mercedes и BMW. Ние изчисляваме, че средната възраст на портфолиото на Audi сега е шест години (BMW: три години, Mercedes 3,6 години)“, казаха те.

Volkswagen също претърпя спад в общите доставки. Групата Volkswagen е доставила 2 243 700 в световен мащаб през периода април-юни, според Франкфуртската борса - спад от 3,8% спрямо същия период на миналата година. Представянето на Audi натежа върху резултатите, спад от 11,3% на годишна база през тримесечния период. Доставките за Китай са намалели с 19,3% през второто тримесечие, но са се увеличили с 5,1% в Западна Европа и 10,8% в Северна Америка.
 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

На днешната дата, 23 ноември. Имен ден празнуват Александър, Александра, Сашо
Борисов с предложение към ПП-ДБ: Атанас Атанасов да бъде председател на НС, той - премиер
Скуката – тайната съставка на успеха
Тръмп назначи бивш експерт на Сорос за министър на финансите и някогашен футболист за градоустройството
Lexus отбелязва 25 години от „December to Remember“ с носталгични реклами
Цитат на деня
The Washington Post: Генералният секретар на НАТО предвижда да обсъди с Тръмп решение за войната в Украйна
Шефът на OpenAI Сам Алтман спечели само 76 хиляди долара за миналата година, имението му е за 27 млн.