Войната приключи, талантите победиха
Как да спечелим лоялността на поколението Y
Наскоро присъствах на конференция в Берлин, където една от обсъжданите теми беше войната за таланти. „Войната приключи, талантите победиха!“, възкликна един от участниците. В днешно време често се случва да има свободни работни места, а малко хора, които да имат нужните качества да се справят със задачите. За да могат компаниите да успеят да задържат квалифицираните си кадри, те трябва да могат да предложат на талантите това, от което се нуждаят.
В момента 2.5 милиарда души на планетата спадат към поколението Y. Това са хората, родени между 1985 и 2004 година. Статистиката сочи, че до 2025 година три четвърти от тях ще са на пазара на труда. Те са новите таланти във фирмите. Представителите на поколението Y се различават много от поколението Х, родените между 1965 и 1984, които са на ръководни постове сега. Казвам го като представител именно на поколението Y. Нужно е компаниите да адаптират практиките си, за да си спечелят доверието на
поколението Y и да разчитат на тяхната мотивация и лоялност.
С единия крак през вратата на организацията
Децата на хилядолетието, още едно наименование на поколението Y, са готови да сменят работата си когато се появи нова възможност. Две трети от работещите сега очакват да са на нова позиция в друга компания до пет години. Тази липса на лоялност се получава, когато представителите на поколението Y чувстват, че не развиват нови умения или че в момента използват само част от потенциала си. По време на бакалавъра си работих в офис за медийно оборудване на кампуса. В началото работата беше предизвикателство, но бързо научих всичко за предлаганите видеокамери, фотоапарати и други. След четири месеца напуснах, защото нямах поле за развитие. Представителите на моето поколение искат да придобиват нови умения и да се усъвършенстват. Това ни носи удовлетворение от работата и ще ни държи мотивирани за дълго.
Гъвкавост
Докато баща ми, типичен представител на поколението Х, не може да си представи да работи извън офиса и запазва пространството в дома само за почивка, за децата на хилядолетието няма нищо по-хубаво от възможността да работят от вкъщи. За поколението Y мястото откъдето вършат работата си не е от голямо значение. Ако могат да си спестят времето, което прекарват на път за работа и нервите да открият добро място за паркиране, те ще го предпочетат. Работата ми като мениджър социални медии за Съвета на жените в бизнеса в България ми позволява да работя от всяка точка на света, стига да имам стабилна връзка с интернет. Смея да твърдя, че работата от вкъщи повишава продуктивността. Аз съм по-концентрирана в следобедните часове или нощем и дистанционната работа ми дава възможност да върша задачи когато съм най-продуктивна. Гъвкавото работно време осигурява по-пълноценен баланс между работата и личния живот. В проучване, включващо 7 700 представителите на поколението Y от
29 държави, те посочват именно баланса между работата и личния живот и възможността за гъвкаво работно време и работа от вкъщи като основните причини да изберат да работят в тази компания.
Иновация и усещане за смисъл
Не по-малко важно за поколението Y е и усещането за смисъл и цел. Ние искаме да знаем, че това, което вършим, е важно и смислено. Искаме това, върху което работим, да промени света! Динамичните задачи ни мотивират, а еднообразието ни кара да скучаем. Липсата на креативност и иновация също не ни допада. Липсата на иновативни идеи и недаването на възможност да се дискутират нови идеи кара 78% от работещите представители на поколението Y да предпочетат друга компания. Ако дадете възможност и отделите време за генериране и обмен на нови идеи, това ще бъде оценено от младите ви служители.
Комуникация и социални медии
Представителите на поколението Y са на ти с новите технологии. Технологиите са незаменима част от нашия живот тъй като те са били около нас откакто сме били деца. Моите връсници предпочитат смс пред говорене по телефона и други традиционни форми на общуване. Изпращането на съобщение отнема по-малко време, затова е предпочитан метод за комуникация. И аз често общувам с колеги като им изпращам лично съобщение в социалните медии. Те са толкова неразделна част от нас, че изследване на Boston Consulting Group доказва, че 37% от участниците от поколението Y са споделили, че нещо им липсва ако не влязат във Фейсбук или Туитър поне веднъж на ден. А каква е връзката между лоялността и социалните медии? 78% от работещите от поколението Y биха желали да работят за компания, която има активни в социалните медии лидери. Адаптирайте начина на комуникация и бъдете по-активни в социалните медии за да задържите талантливите представители на поколението Y в компанията си.
Децата на хилядолетието скоро ще доминират пазара на труда и в България. Затова ако искате вашата фирма да спечели талантите на това поколение, предложете им това, което искат. В противен случай вече сте от губещата страна на войната за таланти.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.