Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|При заплаха за бизнеса - никога отчаяние
Едно време, за да се стартира бизнес, трябваше да се изследват перспективите, да се изготви експертен план и да има предварително събран капитал. Днес вече предприемачът може да нахвърля идеята си на салфетка и бизнесът му да заработи в края на деня, пише сп. Entrepreneur.
Способността на мениджърите да сграбчват новите възможности на пазара е нож с две остриета. В САЩ например 80% от всички бизнес начинания се провалят.
Експертите виждат няколко начина младата компания да бъде предпазена от фалит:
- промяна на продукта и пазарната ниша;
- откриване на потенциално нови пазари;
- преструктуриране на бизнес модела;
- изчисляване на разходите и преценка докъде може да се стигне, преди да се задлъжнее;
- промяна на мениджърския екип.
Американските бизнес консултанти от Duncan съветват предприемачите, които не успяват да се справят с фирмените проблеми, да запазят спокойствие.
Изцяло погрешна тактика е да се действа под напора на отчаянието, паниката и нетърпението. Заради тези емоции много инвеститори загубиха пари, при условие, че начинанието им можеше да бъде спасено.
Чувството за унижение от евентуалния провал може да съсипе способността за вземане на решения в трудни моменти. При заплаха новият бизнес трябва да се управлява така, сякаш всичко върви нормално.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.