Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Как да се комуникира, когато имиджът е в криза
Медицината разглежда кризата като повратната точка на заболяването, от която следват два изхода: оздравяване или смърт.
В китайския език знакът за криза обозначава и шанс.
Преведена от латински, думата кrisis означава момент на вземане на решение.
Мениджмънтът учи, че когато организацията е в криза, всеки ход на ръководството й се следи.
Тогава имиджът е застрашен. Комуникацията вътре и навън е решаваща, за да се съхрани доброто име и да не се съсипе марката.
Негодуванието на заинтересованите от бизнеса и отдръпването на служителите могат да се окажат пагубни. Публичният образ, изразен чрез постъпките на мениджърите, в този момент е от жизнено значение.
Проф. д-р Гюнтер Бентеле, основател на катедрата по комуникационни и медийни науки в университета в Лайпциг, Германия, дава няколко съвета по комуникационен мениджмънт в случай на криза:
- Когато имиджът на организацията е застрашен, не изграждайте стени. Ръководителите трябва да общуват възможно повече.
- Не казвайте нищо лъжливо или противоречиво. Ако го направите, ще създадете усещане, че „замазвате” нещата.
- Поемете инициатива в отговор на вътрешната криза, за да се види, че началниците пак водят щафетата.
- Приемете кодекс на единогласие (one-voice-policy), който изразява единното становище на борда на директорите по въпроса. След това опитайте да убедите служителите да са солидарни и да подкрепят кодекса, за да продължи напредъкът на работата.
- Действайте, за да спрете кризата възможно най-скоро. Преодолейте ситуацията на шок и страха от публичността. Приемете, че имате проблем и опитайте да го преодолеете.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.