Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Голяма част от българите не са наясно с условията на взиманите от тях кредити
Голяма част от българите не са наясно с условията на взиманите от тях кредити. Това заключава интернет анкета за правата на потребителите при ползване на финансови услуги, проведена от Комисията за защита на потребителите (КЗП) сред 1669 души.
Изводите от анкета са, че броят на хората, които не знаят, че могат да получат пълна и подробна информация за получаването на кредит, е много голям.
Повече от половината от анкетираните не знаят какво значи годишният процент на разходите, както и че имат право в 14-дневен срок след подписване на кредита, да го прекратят, без да посочват причините за това, обясни Емилия Елчинова, главен директор на Главна дирекция „Контрол на пазара” при КЗП, предаде „Фокус“. За предлагането на финансови услуги от разстояние – голям процент не са запознати, че могат да откажат такава услуга ако изрично не са я поискали.
58% от потребителите не знаят, че могат да не заплатят финансова услуга от разстояние, ако изрично не са я получили.
52% от анкетираните знаят, че в салона на банките би трябвало да има пълна информация за кредитите.
Над половината от анкетираните са наясно колко ще платят в края на периода.
80% от анкетираните заявяват, че са направили проучване на банките, което е положително. 63 % казват, че могат да се обърнат към КЗП, когато има спор между тях и банките, което също е положително, коментират от КЗП.
Целта на проучването е да се провери - доколко потребителят е ориентиран и подготвен за работа с финансови институции, особено в условията на финансова криза. Анкетата ще бъде използвана, за да се направят изводи за работата на комисията и за подобряване на културата на българина при работа с финансови инструменти, посочват от КЗП.
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.