Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|7 сигнала, че вашият подчинен има нужда от помощ
В последните една-две години много хора се бореха да задържат главата си над водата – както в личен план, така и професионално. След повсеместните вълни от съкращения на мнозина се налагаше и все още трябва да вършат работа за двама и трима дори. Хората живеят в стрес, че заплатата им ще се забави или няма да бъде изплатена. Повечето от тях вечер са притиснати от постоянната тревожност ще успеят ли да изплатят заема си този месец и да изкарат до следващата заплата.
Цялото това напрежение не само е вредно за хората, но и намалява продуктивността на фирмите значително. Въпреки че много от индикациите за повишена тревожност в служителите остават незабелязани от мениджърите, има някои сигнали, които могат и трябва да се следят. Когато ги забележат, ръководителите могат да овладеят проблемите на човека още докато са в зародиш, да го успокоят, ако нещо зависи от тях, и да предотвратят във фирмата изнервянето на обстановката и грешките от преумора и блокиране заради изтощение.
Представяме ви 7 комплекса от симптоми, които са като червена лампичка за състоянието на служителите. Към тях ще намерите и съвети за препоръчителни действия след като ги забележите:
1. Симптоми: Прозяване, груб език, чести избухвания и словесни нападкикъм околните.
Това е сигнал за: Самоизмъчване.
Как да постъпи мениджърът? Важно е да се реагира веднага чрез забележка, когато е необходимо, за да не се създава враждебна работна среда. В такива случаи се препоръчват по-чести работни срещи, за да наблюдава ръководителят общуването между проблемната фигура в екипа и останалите.
2. Симптоми: Занижено качество на работата, липса на резултати, нежелание да бъде поета отговорност, намалена продуктивност.
Това е сигнал за: Проблем в изпълнението на служебните задължения.
Тактика: Честен, но спокоен и отговорен разговор със служителя. Изработва се план за подобряване на ефективността на работа, който се записва на лист хартия. В този план се посочват конкретни цели в срокове.
3. Симптоми: Чести закъснения за работа, както и очевидно желание да напусне работното си място по-рано от края на работното време, по-дълги обедни почивки, излизане в отпуск по болест често и за кратко.
Това е сигнал за: Липса на споделени ценности, мотивация и лоялност.
Съвет: Ако служителят с липса на мотивация е един, мениджърът трябва да поговори с него очи в очи. Ако се наблюдава демотивиране в цял отдел, тогава се препоръчва провеждането на анонимна анкета, в която може да проличи произхода на проблема. Често причини могат да бъдат недостигът на лидерски качества в шефа, както и липсата на съвместни тренинги.
4. Симптоми: Спорадично присъствие на работното място, чести бягства от служебните задължения, промяна в настроенията, изпускане на срокове, намалена лична продуктивност.
Това е сигнал за: Системна злоупотреба с алкохол, хазарт или наркотици.
Съвет: Обърнете се към специалисти.
5. Симптоми: Работа до късно нощем, без да са необходими чак такива усилия, ресане и миене на зъбите в тоалетната на офиса често, сънено състояние на бюрото, неразбирателство с колегите.
Това е сигнал за: Лични проблеми вкъщи.
Тактика: Приятелски разговор насаме с човека, в който обаче трябва много ясно да се посочи, че такова поведение може да доведе до сериозни проблеми в работата. Съвет за кратък отпуск, почивка.
6. Симптоми: Агресивно поведение към колегите или мениджърите.
Това е сигнал за: Възможно възникване на физическо и психологическо насилие на работното място.
Реакция: трябва да бъде незабавна. В случай на избухване, да бъде извикана охраната и полицията.
7. Симптоми: Нетипична самоизолация, изразяване на собствените чувства без повод, подаряване на скъпи вещи, внезапно влошаване на качеството на работата, употреба на изрази от рода на „оправям се”.
Това е сигнал за: Дълбока депресия, суицидни наклонности.
Какво да стори мениджъра? Да поговори с останалите служители – те първи ще са забелязали състоянието. Ако потиснатостта е продължила твърде дълго, да се потърси психолог.
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.