25 години "Интерпартнерс"

25 години Интерпартнерс

За нас няма големи и малки клиенти - има интересни проекти, търсещи решение, споделя Катя Димитрова, управляващ собственик на комуникационната група

- Госпожо Димитрова, как се промени "Интерпартнерс" от зората на създаването на рекламния пазар у нас досега?

- "Интерпартнерс" е създадена през 1992 г. - заедно с "Крес" и "Интерлайн" тя е сред първите агенции за цялостно рекламно обслужване. От онова бурно време имаме страхотни спомени - наши са едни от емблематичните кампании с местен криейтив. Сигурна съм, че всички помнят песничката "Куку Руку, вафла чудна…" или музикалната реклама "Пуловера на татко аз обичам…".

Тогава клиентите не се доверяваха на местни агенции за творчество, правеха се предимно адаптации. Планирахме и продавахме медия, адаптирахме реклами и правехме събития с 5 души екип. С годините узря пазарът, а заедно с него и екипът - фокусът сега е върху индивидуалните творчески стратегии и тяхната ефективност за клиента. Творческите процеси са изцяло in-house (вътрешни), съдържанието е преди формата, съобразено с новите канали за комуникация. Компанията ни се разгърна в комуникационна група с три структури - "Интерпартнерс" с фокус върху интегрираните рекламни комуникации, "Интеримидж" с фокус пиар и TVLowCost - модел за ефективна тв реклама на "млади" марки с ограничени бюджети.   

- 25 години по-късно кое е правилото, което господства в рекламния сектор, и как отговаряте на това предизвикателство?

- Нашата агенция не е мултинационална, макар да е част от верига - нямаме гарантирани договори и проекти, които автоматично идват в България. Затова правилото за нас е идеите ни да бъдат различни, да оставят следа - като резултат за клиентите. Вярвам, че да не бъдеш в масовката, а да търсиш оригинални решения е принцип за всички добри агенции - а у нас нивото е високо. Поддържам тезата, че креативността на българския рекламен пазар не отстъпва на световните тенденции.

- Какво е вашето определение за независима агенция и в този контекст с какво не правите компромиси?

- Да си независим е стимул, държи те буден, любопитен и търсещ. Бориш се, търсиш нови ниши, проправяш пътеки и там, където ги няма, така че клиентите ти да се откроят. В "Интерпартнерс" е водещо правилото на вътрешната цедка - безкомпромисни критерии и стремеж към най-доброто още преди предложението да стигне до клиента. Отсяваме и търсим така, че да предложим нещо наистина работещо. В екипа не правим компромис и с негативизма - фрази като "не може" и "няма начин" са извън нашия репертоар.

- Какво изискват клиентите от рекламната си агенция днес?

- Клиентите очакват резултати - всяка добра агенция съзнава това, въпреки че ние, агенциите, сме изкушени от фестивалните признания за творческите си находки (смее се - бел. авт.). Това търсене на ефективност се изостри особено в годините на криза. Клиентът невинаги може да дефинира точно какво иска - а и не е негов приоритет. Той трябва да е експерт в своя бизнес, да знае какво иска да постигне чрез комуникациите - а как да го постигне, е задача за агенцията. Ето защо между екипите на клиента и неговата агенция трябва да има "химия". Ако клиентът се доверява на екипа - резултатът е много добър, и обратното. Най-важното извън експертните умения на двете страни е напасването и партньорският дух. И още нещо - докато преди години основно международни клиенти идваха в България, сега все повече български клиенти излизат на външни пазари - в "Интерпартнерс" отговаряме на това чрез нашата международна мрежа от партньори в 24 държави. Също като нас те са силни местни играчи, със стабилни пазарни позиции и търсещи нови предизвикателства. За нас няма големи и малки клиенти - има интересни проекти, търсещи решение! 

- Кой е ключовият момент да спечелиш доверието на нов клиент и да го задържиш години наред?  

- Щастлива съм, че повечето клиенти на "Интерпартнерс" са дългосрочни партньорства за нас - имаме компании, с които работим над 8, 10, дори 15 години. Грижата за бизнеса на клиента и неговото пазарно представяне с помощта на рекламата е ключов фактор за устойчиво партньорство. Непрекъснато надграждаме екипа - привличаме нови "звезди" в различни сфери - дизайн, видео, дигитални комуникации - различната настройка и начин на мислене на младото поколение рекламисти са много важни за успешни проекти и спечелени конкурси. Публиките се променят - моите пораснали деца използват непонятни за мен канали за комуникация. Но именно те са бъдещата аудитория, за която трябва да сме адекватни чрез езика на посланията и начина, по който те достигат до тях. С две думи, трябва са бъдем в крак с времето. Не се плашим от промяната, а напротив - търсим я! 

- Доколко всичко е лично във вашия бизнес? Този факт пречи или помага в изграждането на професионални отношения?

- Ние сме хора, а за хората почти всичко е лично. България е малък пазар, където всеки познава всекиго. Не считам това за недостатък - нормално е хората от едно поколение със значима кариера да се познават и да разчитат един на друг. Важно е всеки да има критерии и да търси най-доброто за своя бизнес. Тогава личното остава като положителен елемент - като хармония в отношенията и сработване. Бих коментирала "личното" и във връзка с екипа на "Интерпартнерс" - радвам се, че нашата компания е позната с това, че имаме отношение към личността с цялата є цветност, предимства и недостатъци. Даваме свобода на характерите - задаваме само рамката и предлагаме стимули всеки да разгърне своя потенциал. При нас няма значение дали идваш на работа в 9 часа, има значение какъв продукт създаваш и дали той е дал добри резултати. Обичам да повтарям, че "за да те харесат клиентите, първо трябва да те харесват служителите ти". И накрая нещо много лично - искам да честитя юбилея ни на всеки от целия невероятен екип на "Интерпартнерс" и на всеки наш клиент и партньор. Искам да им кажа, че съм сигурна: най-интересните предизвикателства тепърва ни предстоят - заедно.    

 

"ИНТЕРПАРТНЕРС" е сред рекламните агенции с най-дълга пазарна история у нас. Създадена през 1992 г. като агенция за цялостно рекламно обслужване, компанията развива през годините собствени брандове: "Интеримидж" (пиар), TVLowCost (пакетна тв реклама), а от 2016 г. - и вътрешно видеопроизводство под името WOW Videos. В агенцията работят 25 души, а сред основните клиенти са сладкарници "Неделя", "Еврофутбол", "Интерспорт", "Нукрема", "Бритос", "Микрокредит", Националната агенция по приходите, Европейската комисия, бизнес клуб "Белгия-България-Люксембург" и др.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ