Трите ключови думи на 2021 г. според финалистите в Мениджър на годината 2020
Дигитализация, гъвкавост, адаптивност – това са трите ключови характеристики, които трябва да „вземе на въоръжение“ през 2021 бизнесът, гласи общата оценка и прогноза на финалистите в Мениджър на годината 2020. По традиция списание „Мениджър“ направи своеобразен сондаж за нагласите сред Топ мениджърите на България, достигнали до финалния, трети тур на конкурса. Те бяха представени на специална пресконференция днес в столичния хотел Хилтън.
Да бъдем готови за реинженеринг на стоки и услуги, защото в това са кодирани и шансовете за растеж, препоръча Милена Драгийска, Главен изпълнителен директор на „Лидл България” ЕООД. Предстои да станем свидетели на цялостно преструктурирарне на веригите за доставки в световен и европейски мащаб, гласи прогнозата на Драгийска за следващата година.
Оптимистични очаквания за продължаващо стабилно възстановяване сподели Николай Николов, Управител на „Уърлд транспорт Оувърсийз България” ЕООД. Кризата наистина може да се случи неочаквано и в такива моменти трябва да се действа бързо, да е вземат навременните мерки, съобразени със спецификата на всяка компания са уроците, които Николов е извел за себе от ситуацията с внезапния COVID-шок.
Сигнали за несигурност в бизнес климата в глобален мащаб се появиха още в края на 2019-та година, посочи на свой ред Владимир Спасов, Прокурист на „М+С Хидравлик” АД и изброи сред „червените флагове“ Брекзит, търговското напрежение между САЩ и Китай. Затова и гъвкавостта ще е качеството, от което занапред ще зависи устойчивото преминаване през бури на всеки бизнес, коментира той.
Следващите 6 до 10 месеца запазват характера на непредсказуемост, ще отнеме повече време да се върнем на нивата от 2019-та година, смята Мариела Маджарова, Изпълнителен директор на „Телетек Електроникс” ЕАД.
COVID-кризата е класическият „Черен лебед“, т.е. архетип криза, за който никога не се знае кога ще долетят и кога ще отлетят. В този смисъл, 2021-ва може и да бъде по-добра от 2020-а, ако съумеем да следваме както трябва уроците, които получихме през тази година – и като граждани, и като бизнес лидери, сподели Джордж Маргонис, Генерален мениджър на „Филип Морис България” ЕООД. Неговият най-важен урок е, че при кризи от такъв тип, трябва да се връщаме към базисните неща – както в живота, така и в бизнеса.
[[{"fid":"361229","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"1":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":960,"width":1280,"class":"media-element file-default","data-delta":"1"}}]]
От дясно наляво: Милена Драгийска, Николай Николов, Владимир Спасов, Мариела Маджарова, Джордж Маргонис. Снимка: Юлиян Донов
Бизнесът научи много и ще продължава още много да учи от COVID-кризата. Затова и в дългосрочен план ефектът от всичко, което преживяваме сега, ще бъде много добър и полезен, убеден е Иво Куманов, Изпълнителен директор и управител на „НИК Електроникс” ООД, „НИК Смарт Машийнс” АД, „НИК Агро Сървис” ООД. „За нашата компания например, създадена преди 18 години, първите 6 месеца на 2020-та се оказаха най-добрите в историята ѝ, защото тази ситуация ни накара да се мобилизираме максимално и да станем още по-ефективни“, отбеляза той.
Плах, но все пак ръст на финансовите пазари през 2021 очаква Владислав Русев, Главен изпълнителен директор на Пенсионноосигурително дружество „Алианц България” АД. Като цяло обаче следващата година няма да е по-лесна от 2020, затова фокусът трябва да бъде да запазим постигнатото, добави той.
Индустриите успяха да реагират адекватно на шока от внезапната криза, успяха да се прегрупират и точно този модел на поведение, с гъвкавост и адаптивност, ще задава тона и посоката и през 2021 година, коментира Димитър Гълъбов, Изпълнителен директор на „Съдърланд Глобъл Сървисиз България” ЕООД. Най-важният урок за него от последните месеци е: понякога непредвидените ситуации помагат да се постигнат дълго отлагани цели
Не е нужно да чакаш най-доброто време, за да вземеш дадено решение и да тръгнеш към промяната, е поуката от стрес-теста на коронавирусната криза за Пламен Цеков, Съосновател и изпълнителен директор на Scalefocus.
[[{"fid":"361230","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"2":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":960,"width":1280,"class":"media-element file-default","data-delta":"2"}}]]
От ляво надясно: Иво Куманов, Владислав Русев, Пламен Цеков, Гергана Димитрова, представител на Кауфланд България, Димитър Гълъбов. Снимка: Юлиян Донов
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.