Рядка порода

Рядка порода

Иновации. Това е задвижващата сила зад толкова много емблематични компании, като Google и Zoom, чието име дори вече се ползва като глагол, пишат в свой анализ за Fast Company Съни Бонел и Ашли Хансбергер, основатели на компанията за ребрандиране Motto.

Авторът на книгата „Как да преуспяваме в икономиката на интернет“ (The Inversion Factor: How to Thrive in the IoT Economy) Линда Бернанди споделя: „На срещи с мениджъри често ме питат как точно се развива новаторското мислене“. Шокиращо е колко много компании не са наясно с това. 

В последното изследване на компанията за мениджмънт консултации BCG се вижда, че фирмите, които поставят иновациите сред топ 3 приоритетите си са нараснали от 65% на 75% през последната една година. Това е най-големият ръст за последните 15 години.

През тези 15 години се заформя модел. Организациите, които проявяват смела креативност обикновено имат лидери, които не се погаждат много с останалите. Те са обсебващи, вечно противопоставящи се и социално неловки. Обаче те също така умеят да се противопоставят на общоприетото мнение, да преодоляват ограниченията и да чупят всичко, което трябва да бъде строшено. Тоест те подхождат с оригинални решения.

Те са рядка порода и трябва да бъдат поощрявани.

Те оценяват честността и индивидуалността повече от конформизма. Те умеят да се изразяват и са много необикновени, защитават идеите, които повечето хора смятат за невъзможни. Не могат да понасят еднообразието и никога няма да оставят нещата както са си. Тяхното въображение отваря възможности и за другите, с което вдъхновяват всички наоколо.

Както ги описваме в книгата „Рядка порода – наръчник за успех за различните и опасните“ (A Guide to Success for the Defiant, Dangerous, and Different) те биват 7 вида:

  1. Бунтари – имат нула търпимост към нещата, които не работят, умеят да се противопоставят на утвърдени експерти  
  2. Смели – вярват, че имат качества, които липсват у другите, поради което предизвикват невъзможното, особено ако им се каже, че то е невъзможно
  3. Обсебени – работят  72 часа без сън, пишат бележки на душ кабината, дразнят се от грешна пунктуация и създават велики неща
  4. С буйна кръв – хора със страст, активисти, шампиони, хора, които срещу които не искате да се изправяте
  5. Странни – нърдове, гийкове, тоест зубрачи, цайсати, „професори“ – знаят всичко за комиксите, немите филми, имат всякакви чудати и полезни познания
  6. Хипнотични – хора с необяснима харизма, които с лекота увличат останалите на ръба на откровената манипулация
  7. Емоционални – вземат решения със сърцето си, изпитват емпатия, които съпреживяват болката на околните, но също откриват радост в малките неща

Всички видове „редки породи“ имат  нужда да бъдат  постоянно оценявани и поощрявани. Но кой няма! Още повече те са  вашето тайно оръжие.

Те имат силата да трансформират организациите. Когато работиш по учебник цял живот, няма как да щракнеш с пръсти и изведнъж да започнеш да мислиш визионерски и като човек, който създава нови парадигми. Ако не можеш да развиеш подобна мисловна насока, винаги можеш да разчиташ на един от тях за вдъхновение.

Те изпитват удоволствие от това да саботират всяка посредственост, с което дават свежа рамка на вземане на решения в работата.  

Не бъдете наивни обаче. Редките породи са и много сложни хора. Ако такъв човек получи власт, той може да доведе своите подчинени до прегаряне и да превърне подреден тим в гневна тълпа.

Какво е решението – намерете своят човек с рядка порода и му позволете да бъде обграден от себеподобни. Намерете начин да свържете неговото пространство с останалата част от корпорацията с мост. Бъдете посредникът между двете части. Ако имате нужда от иновация, имате нужда и от някой, който е обратното на конформизма, който ще говори смело в очите, както ще прави един човек рядка порода.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ