Пекин премахна китайския аналог на Uber от магазините за приложения
Китайският интернет регулатор нареди на операторите на магазините за мобилни приложения в страната да премахнат услугата за споделени пътувания Didi Chuxing само няколко дни, след като компанията реализира едно от най-големите първични публични предлагания в САЩ за последното десетилетие, предаде Блумбърг.
Китайската агенция за киберсигурност обяви забраната срещу Didi в неделя, обвинявайки компанията, известна още като „китайския Uber”, в незаконно събиране и употреба на лични данни на своите клиенти.
Това решение на практика принуждава най-големите магазини за приложения в Китай, сред които тези, оперирани от Apple, Huawei и Xiaomi, да премахнат приложението на Didi. Над 500-те млн. потребители, които вече са го изтеглили, обаче ще продължат да имат достъп до него.
На фона на новината цената на книжата на японския технологичен конгломерат SoftBank, който е водещ акционер в Didi, се понижи с 5,39% в понеделник, записвайки най-големия си еднодневен спад от 13 май насам.
Бързото решение на мощният китайски интернет регулатор е тежък удар срещу Didi, която от доста време е обект на критики относно сигурността на данните на нейните потребители. Тя също так ае изправена и пред антимонополно разследване, предизвикано от обвинения, че е използвала антиконкурентните практики срещу по-малко компании в сектора.
Регулаторния натиск срещу Didi е част от по-широката акция на Пекин срещу нарастващото влияние на технологичните гиганти в страната. По-рано Пекин предприе мерки срещу Ant Group и Alibaba.
Didi набра около 4,4 млрд. долара при първичното си публично предлагане в САЩ. Това бе вторият най-голям борсов дебют на китайска компания на Нюйоркската фондова борса след този на Alibaba през 2014 г.
DIdi е основана през 2012 г., като компанията казва, че има 493 млн. активни годишни потребители и 15 млн. шофьори.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.