Швейцария завършва алпийската железопътна ос

Швейцария завършва алпийската железопътна ос

 Швейцария открива официално днес новия тунел Ценери, с който на практика завършва напълно проекта за ос през Алпите, чиято цел е да преобрази железопътния трафик между Северна и Южна Европа, предаде Франс прес.

След откриването на тунела Льоцберг през 2007 година, а след това и на Сен Готар през 2016-а, Ценери - третият поред тунел по трасето в Тичино, в южната част на Швейцария, е последната брънка от Новата железопътна линия през Алпите, която ще облекчи силно транспорта на стоки по жп оста, свързваща Ротердам с Генуа. Друга важна цел е намаляването на броя на камионите, които минават през Алпите като се дава възможност стоките да бъдат транспортирани по жп линии, пише БТА. Инфраструктурата, която ще заработи цялостно през декември ще позволи и да се намали времето за пътуванията на пътниците по различните връзки. От Цюрих до Милано, например, ще може да се пътува за 3 часа и 17 минути

Това е последната брънка, която ще ни осигури достъпна връзка през Алпите, заяви пред АФП директорът на железопътните линии в Швейцария Венсан Дюкро при представянето на тунела пред журналисти в навечерието на официалното му откриване. Дълъг 15,4 км и изграден на 329 метра над морското равнище, тунелът ще може да пропуска до 170 товарни влака и 180 пътнически дневно. Президентката на Швейцария Симонета Сомаруга ще среже лентата днес по-късно, когато потегли първия товарен влак.
Тази нова жп линия през Алпите е строежът на века за нашата страна, каза Сомаруга пред АФП. Това е и най-голяма инвестиция, която някога е правила Швейцария и силен сигнал да се води интелигентна транспортна политика, допълни тя. Одобрен от швейцарските граждани при вот през 1992 година и след това през 1994-а, проектът за жп оста през Алпите струва 24 милиарда франка или 22,7 милиарда евро.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ