Над 93% от българските фирми са с достъп до компютри
93% от българските фирми имат достъп до компютри, като при големите предприятия с 250 и повече заети лица относителният дял достига 100%. Това показват резултати от проведено през 2016 г. изследване на Националния статистически институт (НСИ) сред предприятията с 10 и повече заети лица.
Високоскоростният, надежден и непрекъснат интернет достъп е основна необходимост за предприятията и през текущата година, като 91.3% от тях са били в постоянна връзка с глобалната мрежа. Предприятията основно използват DSL или друг вид фиксирана широколентова интернет връзка (72,2%), а 41,2% от тях имат мобилна широколентова връзка.
Максималната скорост за изтегляне на данни също нараства и повече от половината от предприятията, които използват фиксирана широколентова интернет връзка, разполагат със скорост по-висока от 30 Mbps.
През 2016 г. 29,7% от заетите лица в предприятията са използвали компютър ежедневно за изпълнение на служебните си задължения, а на 25,8% от работещите е осигурен достъп до интернет. Данните от проведеното изследване показват, че все повече предприятия предоставят преносими устройства на своите служители. През тази година 8,6% от заетите лица в предприятията са използвали преносими устройства за служебни цели.
Повече от половината от предприятията (50,7%) разполагат със собствен уебсайт, като най-голям е техният дял при компаниите с 250 и повече заети лица (86,3%). На своя уебсайт предприятията основно предоставят информация за предлаганите стоки и услуги (81,4%), поставят връзка или препратка към профила си в социална медия (31,1%), както и предлагат възможност за онлайн поръчки или резервации на стоки или услуги (25,9%).
Най-активно налагат своето присъствие в мрежата предприятията от секторите „Създаване и разпространение на информация и творчески продукти; далекосъобщения” (88,4%) и „Професионални дейности и научни изследвания” (73,2%), а най-малко се възползват от тази функционалност предприятията от сектор „Транспорт, складиране и пощи”- 37%.
Почти една трета от предприятията (31,7%) използват различни видове социални медии, за да развиват дейността си и да разширяват своето интернет присъствие. Най-популярни са социалните мрежи (Facebook, LinkedIn, Google+), в които 45,9% от предприятията с 250 и повече заети лица поддържат свой профил (38% през 2015 г.). Големите компании са най-активни и при използването на уебсайтове за споделяне на мултимедия (VBox7, YouTube, Flickr, Picassa, SlideShare и др.) с дял от 18,4%, докато при малките предприятия с 10 - 49 заети лица относителният дял е едва 7,3%.
Рекламата има важно значение за всеки бизнес, тъй като позволява на предприятията да представят своите стоки или услуги в публичното пространство. През текущата година 18,7% от предприятията са избрали да включват в своите стратегии реклама по интернет чрез използване на различни похвати като рекламни банери в търсачки, социални медии или на други уебсайтове, позиционирана реклама и т.н. Най-висок е относителният дял при средните и големите предприятия, съответно 26,1 и 27,1%.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.