КЗК глоби с близо 120 000 лв. онлайн магазин
Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) глоби със 119 845 лв. „Фешън Дейс Шопинг” ЕООД за заблуждаваща реклама. Санкцията представлява 0,5% от оборота на предприятието за предходната финансова година.
Санкцията е заради обявена на сайта на дружеството fashiondays.bg великденска промоция под надслов „Специално за Великден! 25 % отстъпка за всички продукти. Промокод: EASTER25SPECIAL. Промокодът е валиден за ограничен период при поръчки над 130 лева”.
КЗК е установила, че онлайн магазинът fashiondays.bg предлага намаление от 25% на всички продукти на сайта след въвеждане на кода за отстъпка. Промоцията била валидна за периода 25-30 април 2016 г. Освен това било обявено, че промокодът е валиден за поръчки, които надвишават 180 лева за първия ден на промоцията и 130 лева за останалите дни.
При проучването са събрани доказателства, че цените на конкретни продукти от началото на промоцията са били значително завишени в сравнение с периода преди кампанията. Целта била да могат да се обявят по-големи намаления за Великден.
„По този начин е налице възможност за заблуда на потребителя, като се създава невярна представа, че редуцираната с посоченото намаление цена, на която може да бъде придобита стока, включена в тази промоция, е много по-изгодна спрямо цената, на която може да бъде закупена от същия сайт извън кампанията”, посочват от КЗК.
Това внушение е установено от КЗК за заблуждаващо също и поради факта, че цените на стоките в промоция, дори и след приспадане на отстъпката от 25 %, са по-високи, отколкото цените на същите артикули преди промоцията. В случая се касае за търговска практика, която създава нелоялно конкурентно предимство на ответното дружество, като може да доведе до изкривяване на пазарното търсене в негова полза и във вреда на други конкурентни предприятия на пазара на онлайн търговия на стоки, допълват от антимонополния орган.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.