Красиво за очите!

Красиво за очите!

Какво е необходимо, за да направиш едно брандирано събитие дългоочаквана част от телевизионната програма?

"Колкото повече нещата в индустрията с организиране на светски и маркетинг събития се променят, толкова повече те остават същите", смята американецът Иън Стюарт – президент на продуцентска фирма Done and Dusted. Тя е една от компаниите, които организираха през годините модното шоу на луксозния бранд бельо Victoria's Secret, отразявано по цял свят. Фирмата на Стюарт е работила и по други големи проекти, като церемонията на откриването на Олимпийските игри в Лондон през 2012 г. и награждаването на героите от годината, достойни за уважение, "Heroes" на CNN.

Стюарт разказва какво според него е необходимо, за да се брандира едно събитие ефективно, имайки предвид днешната, имунизирана към ефектите на рекламата, придирчива аудитория. Той дава следните съвети:

1. Разбирайте добре бранда си. Независимо дали планирате събитие за него или за клиент, бъдете наясно какво е съобщението, което отправяте. "За да организираме церемонията по повод 40. национален ден на Обединените арабски емирства, прекарахме година в усилия да опознаем културата на страната – посетихме музеите й, архивите. Опитахме да я разберем“, разказва Стюарт.

2. Направете шоу, красиво за очите. Отминаха дните, в които поставянето на едно лого върху всичко се нарича маркетинг. Днешната претенциозна аудитория има ниска търпимост към нелогичното продуктово позициониране и непрофесионално направените билбордове. Използвайте маркетинг инструменти, които са красиви за очите и забавляват. Така ще създадете стойност за бранда си.

3. Избирайте правилните посланици. Ако става дума за избирането на рекламни лица, понякога по-голямата известност не означава по-добър ефект.

4. Публикувайте предварителни съобщения в социалните мрежи. Много от моментите на шоуто на Victoria's Secret например бяха заснети и публикувани предварително в Instagram. Стюарт казва, че т.нар. "надзъртания“ в събитието, предлагани в социалните медии, може да послужат дори повече на кампанията от ТВ тийзърите и спойлърите. От тази практика само може да се спечели. Мотото й е "Да покажем на публиката процеса и да я въвлечем с нас!“.

Продължава на страница 2.

5. Провокирайте интереса на пресата. Преди и по време на събитието очертайте истории, които да се превърнат в материали по теми. "Нямам предвид да подложите всичко на риск, но ще е хубава промяна, особено за продуцентите, да се опитаме да бъдем по-умни“, допълва Стюарт.

6. Модерирайте според обратната връзка. След всяко събитие внимателно четете коментарите и се адаптирайте към тях. Научете се да извличате конструктивната критика от неоснователни оплаквания и на пръв поглед само гневни отзиви.

7. Имайте доверие на екипа си. С толкова много неща по организацията на големи събития и церемонии, не се задълбавайте в проверката на всеки детайл. Делегирайте задължения и покажете вяра в хората си.

8. Приспособявайте се и се развивайте. Всяка индустрия се променя на бърза скорост. Медийната също. Трябва непрекъснато да се адаптираме към иновациите, за да продължаваме да бъдем на пазара. 7 от 10-те най-търсени професии днес не са съществували преди 10 години, твърди Стюарт. Хората са най-добри в това да се учат как да реагират на ситуации, не в това да се тренират предварително за всяка една от тях. "Виждал съм колеги да са в треска, защото отказват да се променят. Виждал съм ги да се губят и един вид да замират. Няма значение посредникът или медията. Въпреки че всичко се промени, нищо не се е променило всъщност, защото просто искаме да виждаме интересни неща", казва американският продуцент.

От сп. Entrepreneur

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ