Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Едно изречение, което обяснява най-добре маркетинга
Бях на 30 години, когато едни добри и мили хора от „Бизнес Уийк“ взеха решение, от което бяха изключително горди. Щяха да ме направят – мен, който не разбираше абсолютно нищо от маркетинг, отговорен редактор, покриващ всички теми за маркетинг в списанието.
Мога да кажа, че с положителност бяха го решили и нямаше мърдане. Дадоха ми една седмица да се подготвя. На изпращане от офиса ме потупаха по гърба и ми казаха „О, и между другото, в първия ти работен час на позицията изпрати бележка до всеки репортер и редактор в списанието и му кажи какво ще правиш като редактор „Маркетинг“. Обясни му от какво точно се нуждаеш, за да ти помага“.
Бях в шок. През следващите 168 часа не си спомням да съм спал много. Посветих времето си на това да говоря с всеки на тази планета, който изглежда се бе занимавал с това нещо „маркетинг“. С професори, разбира се, как без тях. С консултанти. С генерални маркетинг директори. С майки и бащи. Всички те изглежда вършеха добра работа за целта. Дори разпитвах клиенти и клиентки на магазини (добре де, бяха приятелите ми), за да разбера какво им харесва и какъв сорт неща ги карат да купуват. Както когато са в мола, така и в супермаркета. Или пък когато вземат решения за покупка от името на компаниите си.
Зададох стотици въпроси. Написах 150 страници бележки. И когато филтрирах всички онова, се роди едно изречение, което според мен най-добре обяснява маркетинга. То е следното:
"Маркетингът, ограничен до абсолютните си основи, е забележително прост: Разбираш на кого искаш да продадеш и след това определяш как ще го накараш да купи."
Продължава на страница 2.
Това е то. 24 думи са всичко, което човек трябва да знае за маркетинга. Естествено, това определение може да се усложни. Например като се добави, че определянето на кого искаш да продадеш отнема месеци и техниките, които се използват за убеждаване на клиентите, трябва дълго да се тестват предварително. Но целта ти остава проста и тя е в изречението по-горе.
След като установих това, се върнах при много от хората, с които бях говорил, и ги попитах дали твърдението ми им се струва вярно. Всички го потвърдиха. (Имаше няколко професори, които харесваха своите дефиниции за маркетинг повече, но те заключиха, че това изречение е нещо, което съм си записал от лекция по маркетинг в първи курс и трябва да са доволни от мен. И мен това ме устройваше.)
Така че следващия път, когато се изправите пред маркетингово предизвикателство, опитайте следното: Върнете се към основите на задачата му, към това изречение. И вижте дали то ще ви помогне да опростите нещата. Почти съм сигурен, че ще го направи. Всички сме склонни да усложняваме разбирането си за събитията и задачите. Това много ни пречи. Да се върнем назад към базисния замисъл винаги помага.
Пол Браун в списание Inc.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.