Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Милиардерът, който създаде британското Ferrari
За първи път от повече от 60 години насам Aston Martin показва автомобил, предназначен за Формула 1. Преминаването към Ф1 е ключов момент от смелия план за съживяване на британската компания и превръщането ѝ в спортна марка, която може да си съперничи с Ferrari.
Това е идеята на канадския милиардер и изпълнителен председател Лорънс Строл. Неговото намерение е да изгради бизнес, който ще има „най-силния профил от който и да било луксозен аутомотив бранд“, пише „Би Би Си“.
Спасението на Aston Martin
В началото на 2020 г. компанията е в капан – продажбите са слаби, а стойността на акциите, които се търгуват на Лондонската фондова борса, пада. Нуждата от финансова инжекция се изостри и в дните след началото на пандемията от COVID-19.
Тогава Лорънс Строл, който е спечелил повечето си пари с инвестиции в луксозни модни брандове, включително Tommy Hilfiger и Michael Kors, пристига с цяла група хора, готови да вложат средства в Aston Martin.
Този ход направил Строл изпълнителен председател, който междувременно вече бе поел контрола над Racing Point, един от отборите от Формула 1. Сега елементите от „владенията“ му се събират, след като Racing Point се ребрандира и стана Aston Martin. Така марката постепенно се завръща на пистата след неуспешните опити от 1959 и 1960 година, а зад волана застава четирикратният световен шампион Себастиан Фетел.
[[{"fid":"369853","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"1":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":3648,"width":5472,"class":"media-element file-default","data-delta":"1"}}]]
Строл и състезателят Серхио Перес след победата му в Гран при Сакхир 2020, в Бахрейн. /Getty Images
За Строл паралелите с Ferrari са очевидни. „Но Aston Martin има британска, емблематична 108-годишна история. Ако не се лъжа, около 50 години по-дълга от тази на Ferrari“, обясни той.
Най-дълбоко пазената тайна на света
За милиардера Ф1 е и маркетингова платформа, и среда за разработка и тестване на технологии, които могат да се внедрят в следващите поколения спортни автомобили на пътя.
Автомобилната индустрия обаче се променя и докато правителствата все повече принуждават производителите да гледат към зеленото бъдеще на електрическите коли, Ф1 няма намерение да се отказва от изкопаемите горива.
„Ф1 вече използва елементи с най-ниските емисии в света, което, за съжаление, е най-дълбоко пазената тайна в света“, отбелязва Строл. По думите му общността на Формула 1 е наясно с посоката, в която се отправя индустрията, и има амбициозни планове за новите технологии, за да минимизира вредните емисии, включително чрез използване на нови двигатели и специални горива.
Британска идентичност
Строл е канадец. Изпълнителният му директор, Тобиас Мьорс, е германец. Акционерите са от всякакви държави. Какво действително е останало от британската идентичност на Aston Martin?
„Що се отнася до лидерските притеснения, аз определено съм канадец. Имал съм канадски бизнес, американски бизнес… Целият опит, който имам около изграждането на едни от най-добрите луксозни бизнеси по света, ще бъде вкаран в този бизнес. Но неговите корени и наследство, както и около 99% от служителите определено са британци“, възкликва Строл.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.